Vår-tur-snart? Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Noen av dere som har en mann som har tatt en hjemmetest for sperm? Funket det, er det til å stole på osv? Vi har prøvd lenge (nærmer seg et år) og han begynner å bli redd for at det er noe galt med han. Vi blir ikke utredet enda, men en slik test hjemme vil vel kanskje kunne gi en indikasjon på hvordan det ligger an med svømmerne hans?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Jeg er jo litt skeptisk til sånn hjemmetest da. Har ingen erfaring med det, men mener jeg har lest at de måler mengde sædceller, men sier jo ingenting om kvaliteten på dem.
Vår-tur-snart? Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 3. mars 2011 Den kan nok ikke måle seg med vurderingene som blir gjort når de ser på det i mikroskop, men ifølge bruksanvisninger o.l jeg fant på nett skulle det gi en indikasjon på hvordan det stod til... Svakheten er jo at selv om det ser bra ut i testen kan det være andre ting som er galt, og om det ser mindre bra ut trenger det ikke være slik at han er steril. Uansett skader det vel ikke å prøve..? Dersom den testen slår ut dårlig, kanskje han føler litt mer behov for å få testet det ordentlig, han gruer seg nemlig til akkurat det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå