Gå til innhold

"Ble overvektig pga svangerskapet" Bullshit!

Anbefalte innlegg

Dårlig unnskylding damer!

Man trenger for det første ikke og spise for to, for det andre, selv om man blir stillesittende for det ene eller det andre så kan man likevel spise sunt og holde vekten!

Jeg må holde meg veldig i ro i svangerskapet, men justerer selvfølgelig kostholdet deretter.

Dummeste jeg hører er at folk sier at de ble overvektige pga svangerskapet, kilo man legger på seg i løpet av svangerskapet sitter ikke bedre fast enn vanlig fett!

Hvis dere legger på dere 30 kg fordi dere spiser kake hele dagen, IKKE kom og klag fordi det er "vanskelig" og ta dem av etterpå!

Og det var dagens hormon-rage.

Fortsetter under...

Innegg for å oppskake...

MEN jeg biter på ;-)

Leste for ikke lenge siden en artikkel hvor forskere nå kunne bevise at gravide og ammende kvinner endrer måten fett blir lagt på kroppen og matsuget.

Så det er en grei unnskyldning for å si det sånn.

+ at forbrenning og fordøyelse blir mye tregere...

Det kan ingen stikke under en stol, når en sitter mye av dagtiden på do får å i det hele tatt få ut LITT avføring. ;-P

Så du mener at jeg burde ha kun spist et knekkebrød til hvert måltid da, siden jeg hadde bekkenløsning og så mye kynnere at jeg måtte sitte i ro fra uke 20 til fødselen? Og så gå sulten resten av dagen da eller? Det var jo lurt. Sikkert kjempesunt for babyen også!

Jeg har heldigvis vært heldig... La på meg 30 kilo ved førstemann, men gikk ned alle 30 innen de første 9 mnd... (ære være amming...)

Med mine tre neste barn la jeg ikke på meg så mye... og gått ned alt i ettertid...

men det er forekommer at kvinner kan få stoffskifteproblemer av svangerskapene og det kan føre til overvekt.... så ja noen kan faktisk bli overvektige av svangerskapene...

Annonse

Oi sann, du må jaggu være dum. Håper virkelig du skjønner det selv. SÅ KLART mankan legge på seg pga svangerskapet. Jeg hadde hyperemesis i hele forrige svangerskap, så jeg fikk omtrent ikke i meg mat, og det lille jeg fikk i meg, det kom opp igjen. Likevel la jeg på meg 25 kg gitt...Tror ikke det kan være så mye anna en svangerskapet...

Men morsomt at du lager sånne innlegg som vi andre kan sitte å le av ;)

14:49, Jeg er i samme situasjon, og spiser LAANGT mer enn det gitt... Du vet... Frukt og grønt og sånne sunne skumle saker...

Ekstra lett melk, magre kjøttprodukter osv.

Bra du har unnskyldningen klar til du er tykk i 3 år etter fødsel hvertfall...

Haha.. jeg spiste sunt jeg, hadde dilla på tomater og epler, så det ble en god del av det..

Meeen jeg gikk nå allikevel opp 30 kg.. Omtrent ganske nøyaktig..

Men så bra det er forsvunnet nå da, 9 mnd etter fødselen!

Er noen som får vann i kroppen, noen som har stoffskifteproblem osvosv, er mange unnskyldninger, men du klarer ikke å se lenger en nesa di rekker, og tror at alle som legger på seg i svangerskapet sitter på ræva si og spiser kaker hele dagen..

Hahaha det er så tragisk at det finst sånne folk som bare må slenge med leppa! Hva er din skavank da, hi? Hva er grunnen til at du må hevde deg og vise alle at du er sååå sunn, og bare la på deg litt? Seriøst... det er synd på sånne folk som deg.

14:49

jajajajaja! Duster!

av tre svangerskap la jeg på meg 25 kilo første gang, og det var definitivt mitt mest aktive sv.skap. Ikke spiste jeg mye heller pga oppkast hele vegen. Andre gang gikk jeg ner mange kilo første månedene, og selv om jeg la på meg 4-5 kilo på slutten endte "regnskapet" opp med -4 kilo. Den gang lå jeg på sofaen omtrent hele sv.skapet pga hyper... Denne gang har jeg lagt på meg 4 kilo så langt (termin i mai). Bor stort sett i sofaen nå også pga kraftig b.l.

Kostholdet mitt har vært ganske likt alle gangene, og "dillene" mine har alltid vært sunne! Frukt og sånn.

By the way: jeg hater kaker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...