mlkg Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Gutten min på 4 mnd har plutselig fått hyppig avføring, nesten bleieskift etter hver mating. Det kommer ikke så mye hver gang, så jeg er ikke redd for dehydrering. Han er i fin form. Dette kom samtidig som han ble forkjølet med feber. Nå har han bare hoste. Håper det roer seg med avføringen, for jeg må passe nøye på at jeg får skiftet bleiene slik at han ikke blir sår. I forkant av at han fikk hyppigere avføring hadde han smakt på avokado og sviskepure i noen dager (jeg vet at sviskepure kan sette fart på magen, men han spiste max 1/2-1 ts og det er nå mange dager siden). Jeg synes også at avføringen er litt "slimete", men husker ikke helt hvordan den var før dette begynte. Han har lagt fint på seg hele veien. Noen som har kommentarer?/Opplevd noe liknende? Vi har melkeallergi i familien, så jeg lurer litt på om jeg burde slutte med melk i mitt kosthold en periode (ammer).
Smørblomsten<3 Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Jeg opplevde akkurat det samme med vår på 4 mnd. Dagen før hadde han fått smake avocado og litt pæremos. Første avføring var litt slimete. Han gikk fra en bæsjebleie hver 3 dag til 4-5 om dagen. Har hatt et opphold i smaksprøvene og nå har det stabilisert seg litt.
Puppen og lillemor Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 samme her.. gikk fra 1 bæsjebleie hver 3. dag til 5 på et døgn plutselig! Snuppa får grøt på kvelden + litt forskjellige smaksprøver på dagtid.. jeg ga en del malt i grøten + sviskemos fordi jeg var redd hun skulle bli forstoppet (hadde tidligere opptil 10 dager mellom bæsjebleiene), men innser at jeg kanskje ga litt i meste laget. Kuttet ut malten og gir nå kun sviskesaft med grøten på kvelden og det ser ut til å ha stabilisert seg på en om dagen..
mlkg Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2011 Hvor lang tid tok det før det stabiliserte seg igjen?
Puppen og lillemor Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 hei, det stabiliserte seg egentlig ganske med en gang.. men nå skal det sies at hun i går plutselig fylte to bleier - en med skikkelig slimete greier. Og i dag har hun feber, så kanskje ikke det var så stabilisert som jeg trodde.. :/
enits40 Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Min lille på snart fire måneder hadde dette i tre-fire uker. Gikk fra 1-3 avføringer per dag, til å bæsje etter hver mating, inklusive om natta. Avføringen var løs og slimete, og den siste uka med grønne bleier daglig. Jeg lurte også veldig på dette. Allmenntilstanden har vært bra hele veien og ingen fare for dehydrering. Jeg lurte på om det kunne være melkeallergi, eller et virus. Gikk til slutt til lege som mente at dette var helt normalt. Brystbarn kunne få avføring i alle farger og konstistenser, sa han, og så lenge de virket friske, skulle jeg ikke bekymre meg. Han mente også at det var altfor tidlig å mistenke melkeallergi (etter 3 uker altså). Nå har avføringsmønsteret plutselig normalisert seg igjen. Fortsatt litt løst, men bare ca. 3 ganger om dagen.
mlkg Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. mars 2011 Ble vekten påvirket? Gikk barnet mindre opp i vekt?
mlkg Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2011 Da er det kanskje ikke så mye å bry seg om :-) Jeg har planer om å stikke innom helsestasjonen i morgen eller tidlig neste uke for å ta en ekstra veiing. Ellers prøver jeg å la han spise lenge av ett bryst før jeg bytter, slik at han får tak i den feite melka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå