Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Hei. har hørt at man kan begynne å kutte ned på maten på natten når babyen er ca 6 mnd. >Men dette gjelder fullbårne. Noen som vet om det gjelder korrigert eller ukorrigert for de premature. Har skjønt at man kan begynne med litt fast føde når hun er 5 mnd ukorrigert. Født i uke 28. Hun er snart 4 mnd, så håper virkelig vi kan kutte ut litt måltider om to snaue mnd. For nå får jeg nesten ikke sove i det hele tatt. Noen med erfaring og råd?
Thea <3 Lotte Skrevet 3. mars 2011 #2 Skrevet 3. mars 2011 Hei Legger hun godt på seg? Vi fikk beskjed om at vi kunne kutte ut nattmaten dersom hun la godt på seg. Vesla vår la aldri veldig godt på seg, men var heller ikke svært interessert i nattmat, så vi måtte vekke henne den lille stunden hun fikk nattmat. Godt vant fra sykehuset, hvor hun fikk maten i sonde på natten:) Jeg ville regnet ukorrigert..siden hun har fått mat fra første levedag! Det sa også legen vår når vi spurte om fastere føde.. Har du noen lege du kan kontakte? Vi fikk svært lite hjelp til slik på helsestasjonen, så vi kontaktet heller sykehuset, og legen som fulgte oss der. Masse lyekke til med søvnen:)
Anonym bruker Skrevet 7. mars 2011 #3 Skrevet 7. mars 2011 Er vel ingenting som tilsier at man må vente til babyen er 6 mnd før man kutter ut nattmåltid?? Har jeg aldri hørt.. Min førstefødte sluttet med nattmat da han var 2 mnd, (født til termin), ingen som reagerte på det, så lenge han la på seg greit- noe han gjorde... Var slik at han innimellom sov hele natten uten å våkne, og etter en stund spiste mindre og mindre når han våknet, og så -når det virket som han egentlig ikke trengte mat på natta siden han ofte sov uten- så tilbød jeg ikke mat heller... så sovnet han igjen om han våknet og sov til morran.. Jenta er 7 uker premature, og hun sluttet med nattmat da hun var 3 mnd. -omtrent på samme måte som broren. Ingen som reagerte på det heller - og hun la fint på seg likevel:) Nå sluttet mine i stor grad på egen hånd da, og ikke minst- la godt på seg... mener å ha hørt hvilken alder de skal kunne klare å få i seg nok mat på dagtid til å kunne sove over natten uten nattmat , husker ikke akkurat- men at det er lenge før de er 6 mnd er jeg helt sikker på?? Begynte forøvrig med litt grøt til jenta da hun var 5 mnd., drakk da en drøy liter mme...
Mammaen til Daniel og Ida :O) Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mars 2011 Så heldig du er Anonym med så flinke barn ) De har jo virkelig regulert seg selv de. Her i gården er det motsatt. Frøkna spiser mindre om dagen og mye om natten her hun.. Prøver å tilby mer mat på dagen, men det vil hun ikke ha nei... Spiser ca hver 3. time, henger sikkert igjen med rutinene på sykehuset. Var jo det i 2 mnd.
Thea <3 Lotte Skrevet 10. mars 2011 #5 Skrevet 10. mars 2011 Ja, de sykehusrutinene er ikke bare bare å venne de av! Vi var på sykehus i 4,5mnd, og vi fortsatte med de samme rutinene hjemme, da hun trivdes veldig godt med det. Men nattmat regulerte hun seg vekk fra selv. Hva om du prøver å gi henne vann på natten? Da vil hun jo etterhvert spise mer på dagen - vil jeg tro:) Tror nesten du må prøve deg frem. Og husk, vaner må vennes av, så gi henne litt tid.. ikke stress! det ordner seg! Hold oss oppdatert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå