Gå til innhold

Hersketeknikker i familien

Anbefalte innlegg

Hei,

må bare fortelle om en liten episode som jeg i dag bare kan le av, men som for 6 mnd siden ville ha gjort meg opprørt. I familien vår er det en del som aldri har klart å erkjenne at å vise normal høflighet og snakke sammen gir et godt miljø. De har planer for alt ned i minste detalje. Å være med dem blir en utfordring, om man trives å være i relasjon og slappe godt av sammen med sine medmennesker.

Det som skjedde var at svigers hadde laget seg litt mat i vårt hjem. Vi kom nok hjem litt tidligere enn de hadde forventet. De spiser opp maten, og går. Tilbake sitter mannen min og jeg og bare ler litt, vi er kjempe glade for å ikke ha spurt etter å få smake. Og glade for å vite at vi kan aldri finne på å gjøre noe slikt. Vi satt helt rolige, mens de spiste og konvenserte om helt vanlige ting. Vi så at svigers sliter med å få ned maten og at de vet at de bør dele eller i det minste tilby seg å dele, men de liker drama og forventer at vi skal bli provosert. Hvorfor det? De er jo bare litt barnslige.

Selv må jeg si at jeg savner mine egen besteforeldre. De var alltid i møtekommende og hyggelige. Selvsagt var de ikke perfekte, men de var mennesklige. Slik vil jeg være mot andre mennesker, om noen gjør noe som er unormalt så vil jeg ikke gi de makten til å få meg ut av fattning. Men det er ikke sikkert jeg kommer til å yte noe for slike mennesker i fremtiden mer, pga jeg er ikke flink pike mer!

Godt å få det ut.

Ha en fin fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142972735-hersketeknikker-i-familien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...