Gå til innhold

Svigermor skal på død og liv besøke oss 1.mnd etter vi kommer hjem fra sykhuset.

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om 3 dager og nok en gang skal svigermor kaste skygger over gleden.

Vi har sagt at vi ikke vil ha noen på besøk den første mnd, men ho brauter seg på og sier: Bestemor må få lov. Jeg ble så sur når hun sa det at jeg svarte: Nei, hun får faktisk ikke det, vi vil faktisk ha litt ro da.

Hun ble skikkelig fornærma og sa til mannen min når jeg ikke hørte det at vi fikk i det minste sende et bilde om ho "aldri" fikk se han. Drittkjerring ass.

Fortsetter under...

Jeg synes du høres ut som svigerdatteren fra helvete. Hvorfor skal ikke farmor få se barnebarnet sitt den første måneden? De første dagene kan jeg forstå, men en måned blir liksom litt i overkant.

Annonse

Jeg tror det er viktig at barnet bare er sammen med mor og far en stund etter fødselen så det vet hvem det skal knytte seg til og være trygg på. Det er ikke fordi jeg har lyst til å være slem mot svigermor, men vil at barnet skal ha trygge rolige omgivelser. Han har jo tross alt vært ganske skjermet i magen

HI

Hos oss var både besteforeldre, onkler, tanter og de nærmeste vennene på besøk ila de tre første dagene.. Alikevel kan jeg på sett og vis forstå at man vil ha den første uka for seg selv, men den første mnd??

Hun blir faktisk bestemor, og det er tro det eller ei en stor opplevelse for henne også. Tror min mor og svigermor hadde blitt ekstremt skuffet/lei seg/sint om jeg hadde "nektet" de å hilse på ila første mnd. Mamma ble skuffa da jeg to timer etter fødsel spurte pent om ikke hun kunne vente til morgnen etter siden jeg var litt sliten etter 20 timer i fødsel :P .. (hun hadde dødd når jeg tenker meg om om hun ikke hadde fått hilsa på..).

Jaja, dere kommer dere nok inn i rutiner tids nok og et lite besøk av svigermor gjør nok ingen skade på noen måte.. Det burde være noe dere ser frem til snarere enn "et skår i gleden"..!

Stakkars svigermor...

Herlighet.. Her er det jo du som virker sær, ikke svigermor!

Skal ingen andre få se barnet før det har gått over 1 mnd., eller gjelder det bare svigermor?

Uansett hva svaret er på det så virker du megasær!

Tro meg, barnet vet hvem som er mamma og pappa selv om man har besøk ila den første mnd.. Og så mye ro at dere ikke kan ha besøk av noen, ikke en gang besteforeldre? Det blir vel nesten mer usunt enn sunt vil jeg tro... Barnet har vært skjermet i magen ja, og nå er det på tide at andre får hilse på også ;)

Annonse

Hadde samme problemet hos oss. Så jeg og mannen min satte foten ned og sa, NEI. (Det går an vet du)

Vi hadde mamma boende hos oss en uke etter fødselen. Resten av familien fikk ikke komme før det hadde gått 6 uker. (Og da gjorde vi det enkelt og heller reiste til dem, slik at alle fikk sett ham - så slapp vi besøket)

Er det snakk om et kort besøk, f eks et par timer, eller over flere dager m/overnatting?

Er det snakk om det siste kan jeg forstå deg, for der er jeg i samme situasjon selv.

Men er det et kort besøk, ser jeg ikke problemet. Regner med at det da gjelder alle andre også.

Hva med mormor da??? Hun får lov komme?

Dette er typisk overhysterisk førstegangsfødende........

Tror du det er ro i heimen når du kommer hjem fra sykehus med nr. 2 eller 3???

La nå farmor få hilse på, ikke dermed sagt hun skal flytte inn.

Ingen baby som har tatt skade av det.

HOlder med de over her. Du er både urimelig og svigerdatter fra H. Håper det er mer tak i barnefaren, for dette er galskap.

Takk, en som forstår (sånn halveis hvertfall)

Har ikke dårlig samvittighet for at jeg gjør det jeg tror er best for barnet mitt. Min mor forstår at dette er viktig for meg.

HI

Kan godt forstå at dere har behov for fred og ro, og gjerne vil bli kjent med barnet på egen håndn og finne ut hvordan barnet "fungerer" uten innblanding fra andre.

Men tror du helt ærlig at barnet tar skade av eller får tilknytningsvansker om farmor (eller noen andre) kommer på besøk i løpet av den første måneden? Det tror jeg absolutt ikke. Jeg kan ikke tenke meg at det skulle være noe mindre trygt med farmor tilstede (siden du skriver at du vil han skal ha trygge rolige omgivelser). Det er til syvende og sist ditt og mannen din sitt valg, men jeg forstår at bestemor gjerne ønsker å komme på besøk. Spør du meg, er det du som er "vanskelig" i denne situasjonen.

Men men, lykke til.

14:05 her, hos oss var det snakk om overnatting i ettromsleiligheten. Derfor ingen fikk komme. Bare tenkte automatisk at du hi var i samme situasjon. Om det er snakk om timesbesøk må jeg nok støtte meg til resten her.

Hun bor bare 10min unna, så hun kommer sikkert bare til å ringe på en eller annen gang. Kan jo ikke be henne gå liksom, så hun kommer nok til braute seg på, typisk henne å ødelegge.

HI

Oj, det er slike svigerdøtre som gjer at eg forstår at nokon absolutt vil ha jente.. Her var besteforeldra på besøk (begge para) etter ei veke. Dette fordi det ikkje passa før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...