Tingenes Herre Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Altså; hvor gammel er babyen når de er utenfor den faren? Tror jeg har lest at 0-6 mnd er det vanligste? Stemmer det?
susa :) Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 det er visst størst risiko når de er mellom 2-4 mnd, men det kan skje etter det og. Skjedde med naboen til en kollega og hun var 2 år.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Krybbedød er aktuelt hele det første leveåret (og senere også for den saks skyld), men spesielt de første 6 mnd.
littlefairy Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 det jeg har hørt er de første 3årene er mest utsatt... men her står det fram til skolealder...: http://no.wikipedia.org/wiki/Krybbed%C3%B8d
littlefairy Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 her står det mest vanlig fram til 2-3års alder... http://www.lub.no/krybbedod
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Her tror jeg det er viktig å presisere at det mest vanlige er at barn dør i krybbedød de første levemånedene(altså 0-6 Mnd) men kan forekomme opp til 2-3 års alderen. Det er iallefall det jeg har fått beskjed om av lege og HS . Har også lest litt og ser det står det samme.
V&A Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 krybbedød.... hva er egentlig det? jeg skjønner jo at det er dødsfall når de sover... men, er det en grunn som ligger bak?? det er ufattelig skremmende da
MissVaiper Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 Som linken over sier: Krybbedød (Sudden Infant Death Syndrome - SIDS) er en plutselig, uventet død i småbarnsalder. De vet ikke hvorfor det skjer, men det forskes MYE på. Ingen vet helt sikkert hvem som kan rammes eller hvorfor. Det er desverre en del synsing, som ikke gjør det noe letter for engstelige småbarnsmødre. Er en forferdelig ting...
mamma.for.2♡ Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Det skjer oftest i løpet av barnets første levemåneder, men kan forekomme opp til to-tre års alder.
mammaløve Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Pokker! Jeg som trodde jeg kunne senke skuldrene nå! Fram til skolealder??!! Det er jo helt forferdelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå