Gå til innhold

Har dere dårlig samvittighet overfor baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner litt på at jeg er opptatt av mye annet enn babyen. Jeg snakker i tlf, gjør husarbeide, dusjer/sminker meg, lager mat osv. Det blir jo til mye tid i løpet av dagen hvor jeg ikke er sammen med henne og stimulerer henne. Hun klager bare hvis jeg er borte lenge av gangen.

Hvor mye legger dere fra dere babyen? Hvor mye stimulerer dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun dårlig samvittighet de dagene vi er mye på farten, og det blir liten tid til han og leking.. :s Men det skjer ikke ofte da, kanskje 1-2ganger i mnd at hele dagen går med til bare farting.

Har ikke dårlig samvittighet om jeg gjør andre ting. Tror de har godt av å leke alene og. Så lenge man er i nærheten, og faktisk leker\stimulerer når de vil.

Min er veldig flink til å leke alene, og er ofte med på husarbeid og sånne ting, bare at han leker ved siden av. Snakker med han, og leker litt mens jeg gjør ting. Vi leker, synger,danser osv og en del i løpet av dagen. Vanskelig å si hvor mye for det går i ett med egenlek og at jeg er med å leker.. :P

Skrevet

Kjenner litt på det samme faktisk, mye jeg også har lyst å gjøre enn å bare sitte med barnet på fanget/ligge med han på matta. Prøver å gjøre litt fornuftig husarbeid i løpet av dagen med han liggende på matta, og prøver å ha litt egentid med kaffikopp og pc/avis/hobbyting mens han ligger for seg selv eller sover. Ellers går jo det en del tid med til stell, mating og trilletur, så er jo med han enda vi ikke leker og synger alltid. Har han i vippestolen under noen av gjøremålene i huset. Men tenker at det på sikt er bra at han leker litt for seg selv også, og ikke er avhengig av mors deltagelse i alt. Men selvfølgelig, alt med måte angående tid alene :))

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg får dårlig samvittighet de dagene jeg er ekstra trøtt eller sliten...

Skrevet

Tror det er veldig vanlig å føle litt på dette, og jeg gjør det spesielt de dagene hvor både storesøster og lillesøster er hjemme samtidig.. Da føler jeg ofte at størstejenta "stjeler showet" litt, og at minstemor blir liggende mye alene/ i vippestolen. Men så lenge hun ikke sutrer eller klager tror jeg hun har det som plommen i egget egentlig, og det er jo viktig at de lærer seg at det er greit å leke litt alene også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...