Gå til innhold

Foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Dersom jeg tar ut 52 uker med redusert lønn taper vi nesten 40 000 i foreldrepenger ifølge NAV-kalkisen!!

Babyen kommer i mai, men skal jo uansett ikke i bhg før høsten 2012, så vi tar utvidet perm til da. Men jeg synes dette var ekstremt stor diff! Hvorfor skal man straffes om man ønsker å ta ut pengene over lengre tid?

Anyway, vi tar 46 uker perm og ulønna fra da av. Null problem, men det sier litt om at det er en del penger man lett taper om man ikke følger med!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142972617-foreldrepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du er et troll 13:37?? Ingen er vel så dumme??

Hva skal legen din begrunne den sykemeldingen med? "tapte for mye med 80% dekning, men ville være hjemme lenger". Og hva skriver han/hun i utvidet legeerklæring som nav ofte ber om når man går rett fra foreldrepenger til sykepenger??

For om du ikke har skjønt det så er sykepenger noe man får når man er syk.

Du kan lese mer om dette på nav.no.

HI her,

sykemelding uten grunn er tullball.

Jeg sparer av permisjonspengene, vi har spart opp en del i forkant, så vi skal nok uansett greie oss fint økonomisk. Men sykemdling for ingenting er svindel altså!

Hovedpoenget er at ved å velge en annen utbetaling enn kanskje de fleste (?), så får jeg 40 000 kroner MER utbetalt totalt sett!! Det er merkelig...

Annonse

Jøss, er det virkeig SÅ stor forskjell?

Jeg har sett på NAV sine sider at det er litt mindre utbetalt dersom man velger 80 % i en lenger periode, men jeg hadde virkelig ikke forestilt meg at det utgjorde såpass mange tusen.

Nesten så jeg ikke tror det er sant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...