Gå til innhold

hvor mye alkohol kan man drikke når man er i ketose?

Anbefalte innlegg

vil slanke meg, er i ketose. og er bedt ut på fylla neste helg (er alenemor så det går helt fint, er frihelg så bare blås i å kjefte for at jeg vurderer å drikke) men vil ikke ødelegge ketosen for fylla. det er det ikke verdt :P

rødvijeg kan drikke rødvin og tørr hvitvin ikke sant, men hvor mye?

Fortsetter under...

Øl er no-no om du ikke får tak i lavkarbo-øl.

Vin kan du drikke litt av og det fins vin med mindre karber. Spør på polet.

Men husk at du tåler langt mindre når du er i ketose. Jeg drakk 1 glass vin på fredag og kjente det godt. Blir lenge til neste gang...

Annonse

Vodka man kan også drikke og bruke FunLight, PepsiMax, te el. som blandevann.

Men det er vel ikke så mange som drikker vodka til maten eller som klarer så mange drammer iløpet av en kveld før man stuper? ;)

Men du har rett: Det er ingen karber i vodka.

13:32

Du kan drikke omtrent all type alkohol også vin så lenge det ikke er snakk om lettviner. Dem er det en del karbo i. ØL derimot er det mye karber i, og lell om det er "lite" produkter i øl så er det en god del karber også i de. Men pass på jeg vil gi en stor ADVARSEL, men blir veldig mye lettere påvirket når man er i ketose, så vær forsiktig.

Men her er en fin tabell du kan se på.

http://www.lavkarbo.no/matvaretabell/drikkevarer

tusen akk det var mage fine svar :)

skal olde på med dette i 2 uker og invitert på 2 bursdager hvor det er fest så dae r d ba å ikke være eneste edru xD har vært edru/gravid i maange mnd (er ikke gravid nå:/) + driver med ketolye så skal være veldig forsiktig me alkohlen. tror ikke jeg tør sprit hehe

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...