Gå til innhold

modningsakupunktur, virker det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time til modningsakupunktur på selveste bursdagen min denne mnd..lurer på om det virker? Og hva man eventuelt vil merke i etterkant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smugkikker fra 2 trimester, men har født to ganger før...

Tok modningsakupunktur begge gangene, ca fra uke 36. Første gangen satte fødselen i gang samme dag som tredje behandling (en uke før termin). Andre gang satte det bare i gang maserier, så jeg sluttet for det gjorde meg så sliten. Fødte en dag før termin. Men begge gangene har jeg hatt greie, korte fødsler. Men om det er modningsakupunkturen eller ikke vet jeg jo ikke.... Men jeg vet ikke om jeg tør å la være denne gangen når jeg kommer så langt!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har hatt modningsAKU tre ganger nå, skal ha min 4. time nå i morra. Jeg pleier å bli svært avslappet og trett etter AKUtimene. Er jeg moden på mandag (jordmor sjekker meg nedentil på forhånd) settes sterkere nåler med strøm og de kan fremkalle rier, det vil si føre til at man STARTER i gang med en fødsel ihvertfall, men dette er ikke dokumentert på at funker for alle. Kommer an på hvordan kroppen responderer på nålene etc, men det er jo verdt et forsøk ihvertfall. Jeg er 39 uker og 5 dager på vei.

Skrevet

Jeg vet ikke om det virker, men mine erfaringer gjør at jeg ikke tør la være å ta det..:P

1.fødselen min var lang og hard med ulike komplikasjoner. Fødte 15 dager over termin, hun var stjernekikker, ble tatt med vakuum etter 2-3 timer med pressrier, livløs baby, morkaka kom ikke, mistet mye blod osv. Jeg gjorde ikke noe i forkant for å forenkle fødselsforløpet. Vet jo heller ikke om det hadde hjulpet OM jeg hadde gjort noe...

I mitt 2.svangerskap fikk jeg modningsakupunktur fra uke 36, samt at jeg tok bringebærbladkapsler. Her tok det en time fra 6cm til gutten var ute på 2 trykk (4860g), 13 dager over termin... Veldig intenst, men samtidig var jeg ikke helt tappet for energi i etterkant. Hadde en fin fødselsopplevelse :)

Nå er det 3.gangen jeg skal føde og jeg gjør det jeg kan for å forberede kroppen best mulig. Startet med modningsakupunktur i uke 35 og håper å få en like fin opplevelse som sist :)

Skrevet

Hei jenter :)

Jeg er andre gangs fødende og er helt grønn på dette området om modningsakkupuntur :) Kan noen av dere forklare meg litt? Hvor settes nålene? Hvor kan man ta det? Må man ha henvisning fra lege? Når begynner man med det? :) Er i uke 33 nå ..

klem

Skrevet

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg går til ei som er utdannet både jordmor (jobber på føden) og akupunktør (har egen aku praksis). Man trenger ingen henvisning, er bare å ta direkte kontakt så får du time. Men det koster litt, jeg betaler 330kr gangen. Vet at noen får det gratis hos jordmor eller på sykehuset (men de har ofte "bare" akupunktur kurs og ikke hele utdannelsen).

Nålene min akupunktør setter sitter hovedsaklig i føttene og leggene, men jeg får også en i hver hånd, en i hver arm, en på magen og en i hodet. Jeg begynte hos henne fra uke 35 og går en gang i uka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...