Underveis --> Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 EL har visst flyttet seg hos meg! Fra å ha en syklus på jevne og kjedelige 28 dager med el midt på "i alle år", så har jeg nå 27 dager og nå med el i dag, på dag 17! Eneste som har skjedd i mellomtiden er et svangerskap og hormonspiral som forsvant i høst. Bruker CB sin fertilitetsmonitor, og det eneste jeg kan tenke som kan ha forkludret resultatet er at jeg ikke fikk testet en dag i starten av el. Altså da den hadde gått fra lav til medium, men dette var jo altså flere dager siden, og først i dag, 4-5 dager etter at den steg, så fikk jeg altså max fertilitet. Ingen baby denne runden altså, siden mannen er bortreist! Forventer ikke annet enn at mens kommer når den pleier, noe som gir meg en lutealfase på 10 dager. *sukk* Noen som har erfaring med dette? Begynner jo å "dra på åra" og blir jo litt nervøs for om syklusen min begynner å bli gaga.
Lillemor&gjengen Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Høres veldig logisk ut at monitoren registrerer en stigning som kommer jevnt og ender med max etter noen dager.(får nesten dårlig samvittighet for å si det...men svømmerne kan jo leve i opptil 5 dager hvis du fikk inn noe action før) LH stigning er jo ingen garanti for at kroppen slipper egget, og da vil den jo prøve igjen. EL kan jo påvirkes av flere faktorer som f.eks stress og gudvetikkehva. Jeg vil anbefale deg å tempe, da vet du helt sikkert om du har hatt el, og om den er på samme dag hver syklus. Desverre ser man ikke at egget har sluppet før etterpå da, men da kan man jo planlegge nestegang og med el-test monitor også så burde du være dekket! Dette gjorde jeg i høst da syklusen min plutselig gikk fra 28 til 40 dager, en måned. Men hos meg kom det samtidig med at jeg begynte å jobbe igjen etter 1,5 år hjemme og med nytt hus og nye omgivelser, så jeg tror det har vært en del stress (fikk en del andre plager også.) veldig glad jeg fulgte rådet om temping da, for da fikk jeg kontroll over når jeg kunne forvente mens. Har også hørt at el en mnd kan være på bærtur hel uten grunn også... Man bare merker alt sånn så mye bedre når man prøver.
Underveis --> Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2011 Ja, jeg tror det må være rett at jeg har el nå. Har smerter i ene eggstokken nå også (rettere sagt: i området der eggstokken er). Eneste som er rart er at jeg har hvit utflod, noe som overhode ikke stemmer med el. Jaja. Den kroppen er nå pussig av og til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå