Turtelduen Skrevet 2. mars 2011 #26 Skrevet 2. mars 2011 Grunntl at du la på deg anonym 12:45, er at du spiste for lite. Og dermed går kroppen i sparemodus og lagrer alt inntak til fett. Og min hvilestoffskifte er på 1300 kcal, så mao om jeg ligger en dag må jeg spise 1300 kcal for at kroppen ikke går i hvilemodus... ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #27 Skrevet 2. mars 2011 Nei, jeg er en av dem som kjenner mennesker som sliter med overvekt og som vet hvor sårende de opplever slike kommentarer til stadighet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #28 Skrevet 2. mars 2011 NN1245 igjen. Det var under sykdom jeg snakket om da ) SÅ jeg spiste på en måte det jeg greide, men gjorde ikke annet enn og ligge på sofaen.....Har hatt sengeleie og spist nesten som normal (hadde skade osm krevde inaktivitet) og da la jeg på meg MYE. SÅ dette med sparebluss er vel ikke helt sant alltid......5 dager på sofaen og 1 uke etter det jeg ikke kunne trene styrke, eller annet enn og sitte på ergometersykkel og trø forsiktig...La på meg 5 kilo på den tiden..Og det måtte jeg jobbe litt for å få av. Tok meg 1,5 måned faktisk, da jeg mest mulig prøvde og la vektnedgangen komme naturlig ved og gradvis gå tilbake til mitt normale aktivitetsnivå.. .Så for MEG er det nok aktivitetsnivået som spiller inn altså:O9
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #29 Skrevet 2. mars 2011 Hvorfor er det sårende å lese om opplagte fakta? Ok ordet "feit" osv kan jo være sårende, men det er jo sant av og til. Det er jo ikke sånn at Hi har kalt noen spesifikke for "dumme feita" el. Da blir det et skjeldsord. Det blir på mqange måter som ordet "neger" For noen av oss beskriver ordet kun hudfarge/rase og er ikke ment nedsettende. Jeg har vært feit og det sier jeg gjerne høyt. Grunnen til formuleringene i dette innlegget er jo nettopp å "provosere" moderator. Kunne like gjerne snakket om en "neger".
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #30 Skrevet 2. mars 2011 Det er virkelig morsomt når folk begynner å påstå at de er overvektige på tross(fordi?) de spiser for lite! Hvem tror dere dere lurer?? Jeg har praktisert å spise svært lite:les anorexi. Jeg ble da slett ikke feit for å si det sånn.Og er det noen som etter deres teorier virkelig må ha ødelagt forbrenningen gjennom årevis med spiseforstrrelser så er det meg. Men merkelig nok holder tesen om inntak og forbruk på meg også. Altså: jo mer jeg spiser og mindre jeg beveger meg jo feitere blir jeg. Og omvendt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2011 #31 Skrevet 2. mars 2011 NN 1245 her igjen..Jeg har også hatt anorexia og levd på meget lite mat..Og ble tynn..Under 45 kilo på det verste og jeg er 180 høy..Men har heller aldri opplevd sparebluss altså..... Må bare legge til at jo minde man beveger seg så må man kutte MYE mer ned på matinntaket enn hva man skulle tro )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå