Gå til innhold

Feite folk spiser mer enn tynne folk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne blir vel sensuret i og med at de overvektige ikke liker å bli kalt feite og siden de ikke spiser noe særlig heller og dessuten har lav forbrenning og kraftig benbygning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg er sikkert 30 kilo tyngre enn min søster.. vi er like høye, men jeg er bredere i beinbygningen, mens hun er smal over kne/håndledd osv. (Tatt røntgen av beinbygningen min, så vet at det ikke bare er fett)

Hun spiser som en gal!! Spiser dobbelt av det jeg gjør, men likevel er hun tynn som en stilk og jeg er tjukk!! :P

Skrevet

spiste mye mer når jeg var tynn enn nå når jeg er feit. bryr meg midt i ræva om du kaller meg feit, eg kan sikkert slanke meg, men gidder ikke. trives sånn jeg er. hilsen komla.

Skrevet

Jeg er overvektig og spiser faktisk alt for lite, ofte kun middag. Har enda ikke spist i dag, Mannen min er slank og han spiser som en hest.

MEN jeg sliter med store smerter så jeg er veldig passiv, altså jeg er ikke så mye i aktivitet. Der ligger mitt problem. Og jeg hjelper ikke kroppen min med å ikke spise heller, det stopper tydligvis helt opp. Har veid det samme i 2 år snart.

Skrevet

Jeg har sultet meg i så mange år at jeg er sikker på at forbrenningen må være ødelagt. At jeg var 40 kg som 20-åring er faktisk ikke verdt det nå lenger, jeg ville heller vært normalvektig hele tiden.

Skrevet

Stemmer ikke alltid, men det stemmer ofte. Hilsen ei småfeit ei med god forbrenning.

Skrevet

Med kun middag som måltid i løpet av en dag er det ikke rart du er overvektig.

Skrevet

Tror faktisk ikke at jeg spiser mer enn tynne folk, heller mindre. Men jeg er fryktelig lat, og sitter som oftest på ræva 24-7. Min skyld, men ikke pga maten.

Skrevet

Vil tro det må være tilfelle om man legger til grunn helt like forutsetninger for feite og tynne folk..

Dvs om de har like gener, er like aktiv, og ellers gjør alt annet helt likt. Da vil helt klart den feite ha spist mer enn den tynne ;)

Skrevet

Er delvis sant HI. Men kommer faktisk litt an på hva man spiser også. Hvis man tar de som går på Grethe Roede som et eks, så kan de spise ganske mye mat hver dag. Og mange må faktisk spise mer enn de spiste før de begynte på Grethe Roede. Men da må man så klart spise riktig type mat da.

Det er så mange andre faktorer som spiller inn:

- Hvor ofte man spiser (kroppen forbrenner ikke like bra om man spiser få og store måltider)

- Hva man spiser (innhold av kalorier, fett osv)

- Hva man drikker (kaloriinnhold)

- Forbrenning

- Arv

- Sykdommer

- Aktivitetsnivå

Skrevet

I snitt får de nok i seg flere kcal i hvertfal. Selvfølgelig kan benbygging og forbrenning bety noe, men matintak og mosjon betyr nok mer for de fleste.

Skrevet

Ja jeg vet det. Noen dager er jeg flink å spise, men som regel ikke. Jeg blir rett og slett dårlig av for mye mat. Men jeg prøver. Jeg ødelegger jo kroppen min og jeg merker jeg har lite energi siden jeg ikke spiser noe særlig. Og det hjelper også ikke på at jeg ikke har jern i kroppen. Jernlageret mitt er ikke målbart en gang det er så lavt-

Skrevet

Hvis teoriene og unnskyldningene til mange overvektige stemmer, hvorfor er det land der så å si ingen mennesker er overvektige?

Skrevet

Vi i vesten må nok ha dårlige gener ;-)

Skrevet

Jeg er veltrent, normal sunn og har stabil vekt i 5 år (lengre om jeg ser bort fra de 3 år jeg brukte på ogkomme meg ned dit igjen etter første graviditet. Men regner disse 5 år fra den dag jeg kom meg ned i før-gravide-vekt)

Når jeg er syk, ikke spy-syka, men f.eks influensa, kraftig forkjøla ol..Så syk at jeg er sengeliggende, men fortsatt greier og spise.:SÅ legger jeg ALLTID på meg...hadde nylig influensa, matlysten var reudsert, men spiste litt til hvert måltid.MYE, MYE mindre enn normalt, men spiste....

Jeg spiste vel 1 banan, tre knekkebrød og drakk tre glass julice hver dag i de 3 eller var det 4 dager det varte..Jeg gikk opp 2 kilo. Jeg greide kun og sitte i sofaen, eller ligge i senga for var så trett, hadde vondt i kroppen og ja, generell influensa...

Så tenker jeg på de som faktisk lever sånn hver dag..Sitter på ræva hele dagen, og som spiser "Normalt".....Da legger man faktisk på deg.....Er man inaktiv så må man spise mye, mye MINDRE enn det som ansees som "Normalt"......Jeg er 180 høy og veier 75 kilo, så det matinntaket disse dager skulle man tro jeg tok av med, og gitt at sykdom øker energibehov, så dekket det IKKE Opp for å ikke kunne /gidde røre på seg....

Så det kan så absolutt ligge noe i at fete spiser lite, men likevel legger på seg......Men da bør man se på hva man GJØR i løpet av en dag.Kan si en vanlig dag hos meg består av frokost+lunsj: 3 bananer, 2 epler, 2 appelsiner og noen druer eller ei plomme. mellomlunsj: 4 knekkebrød, en neve eller to mandler, middag (for eksempel;4 pannekaker om vi har det eller 3,5 kjøttkaker og 2,5 poteter, eller 3/4 grandiosa, eller 2 stykker laksebiff og 2,5 potet og da som regel en yoghurt til dessert), også kvelds, 2 brødskiver, en yoghurt og et par knekkebrød....SÅ jeg spiser mye til daglig altså.....MEn alikvel, inaktiv, og jeg kan nesten ikke spise noe før jeg legge rpå meg

Noe og tenke på kanskje???? Dere som er fete men småspiset..RØre man ikke på seg trenger man nesten ikke mat.....Det er de harde fakta..

Skrevet

Jeg blir feit når jeg spiser mye og tynn når jeg spiser lite, så det ser ut til at jeg er unntaket her. Rare greier.

Skrevet

Til dere overvektige som nesten ikke spiser:Gå til lege! Det er veldig unormalt at kroppen nesten ikke forbruker kalorier, dere er alvorlig syke!

Ps: gjelder det lavt stoffskifte så blir man ikke smellfeit fordet, og det kan dessuten lett behandles.

Skrevet

Hvis du rører mye på deg og spiser mye, så kan man bli tynn...Om man spiser lite og rører lite på seg, så kan man legge på seg..Så enkelt, og så vanskelig er det

Lite vits og sulte seg, hvis det resulterer i at man blir mer inaktiv...DERFOR legger jeg på meg ved sykeleie..Kroppen trneger så lite energi for å ligge på sofaen, at man legger på seg fort..Til vanlig trener jeg 1 time eller mer 5 dager i uka..Og da tåler jeg og spise MYE uten og gå opp.....

Skrevet

Jeg er feit... Du er stygg... Jeg kan slanke meg :)

Skrevet

Jeg kan ta plastiske operasjoner.

Dessuten er jeg pen og slank.

Skrevet

For et ekkelt mobbeinnlegg.

Skrevet

Dette er et ironisk innlegg skrevet på bakrunn av alle innleggene som ble slettet av moderator....

Skrevet

Spiller ingen rolle, det er fremdeles et mobbeinnlegg.

Skrevet

Er du en av dem som ikke evner å se ironi?

Skrevet

Er "feit" men har vært syltynn før fødsler. Spiste mye mer før i den forstand at jeg spiste oftere. Nå har jeg knapt tid til å spise, men når jeg først spiser blir mengdene større.. Så det er nok heller svaret vil jeg tro.

Tynne folk har ikke plass til store mengder i magen av gangen og må spise oftere. Tykke har forstørret magesekken og (selvfølgelig kan de spise ofte og) kan spise store mengder av gangen. Men som sagt jeg har ikke tid til å spise ofte.

Nå som jeg slanker meg spiser jeg mer enn jeg gjorde da jeg var tykk, fordi jeg spiser oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...