Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte litt å føde i vann da det hørtes behagelig ut og "renslig";) he he

Men... litt ekkelt kanskje å spørre, men hva hvis man får avføring i vannet?? det er vel ikke sunt eller videre renslig? Noen med erfaringer?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har selv planer om å føde i vann, har ingen personlig erfaring, da dette blir min første fødsel. Men har vært på fødselsamtale på ABC Ullevål og de har fortalt litt.

Mange gravide "sliter" med treg mage under svangerskap, andre ikke. For noen så tømmer tarmen seg av seg selv når fødselen er i gang, men når du kommer til sykehuset vil du bli tilbudt/eller du selv spør om klystier. Gjør ikke vondt, men det går liten tid før du sitter på do. Underveis i trykke perioden kan det dukke opp litt til i og med at klysterier kun tar det som er nederst i tarmen, men dette "fisker" jordmor ut av badekaret om det skulle skje. Om det skulle være mye får man jo evt bytte vannet. Man kan også få beskjed under fødselen å gå på do å trykke litt....

Jeg er ikke så veldig bekymret for dette, det er helt naturlig at dette kan skje under ut pressing. Og det er neppe første gang dette vil skje for jordmor!

Jeg har selv nå 10 dager til termin, håper fødselen er nære :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg fødte i vann sist fødsel og det syns jeg var veldig behagelig. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte få klyster pga. forurensing i vannet ved avføring. Det gjorde ikke vondt og det kan sette litt fart på fødselen:) Også var samboeren min veldig flink til å skifte vannet i badekaret for jeg orket ikke gå ut av badekaret for å tisse, (hehe).

Jeg håper på å få føde i badekar igjen, det kan virkelig anbefales:)

Lykke til, håper dere får en like god opplevelse som det jeg hadde:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...