Gjest Skrevet 2. mars 2011 #1 Skrevet 2. mars 2011 Er det flere som strikker og syr klær og annet til de små nurkene som kommer? Jeg har strikket litt bukser, sokker osv, skal sy kjole i ullfilt tenkte jeg, samt noen sikle/gulpesmekker. Noen som vet om noen inspirerende sider med oppskrifter o.l.?
♥ Smurfen ♥ Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Heisann, jeg holder på å strikke en kjole til min lille prinsesse og siden jeg ikke er så flink enda så er jeg ganske så stolt av meg selv for det er mønster og alt hehe Jeg har selv letet etter fine oppskrifter men har ingen å foreslå, håper noen andre har vært heldig å funnet noen de kan dele med oss =)
Petrine +spire=❤ Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Jeg tenkte å begynne etter ul Som er i morgen <3 Hadde vært kjekt å vite om det blir blått eller rosa Her blir det nok masse strikk siden jeg elsker å strikke. Finner masse fine oppskrifter her: http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php
baby-yah Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Hei:) Strikkingen tar de vordende bestemødre seg av, har klikket i strikkepinner siden 5.uke Selv er jeg særs begeistret for DROPs sine oppskrifter, de er ikke så sukkersøte. Syingen tar jeg meg av, jeg er ikke kjempe kyndig, men fant en gammel bok, av Elisabeth Gynther og Bjarne Solberg på Capris.no, med enkle mønster i. Den forutsetter at man er liker det glade 70-tall, eller man kan jo bare roe ned stoffene man bruker om man vil. Det er klær alla de de selger på "en gul knapp" og lignende butikker. Ellers har jeg funnet litt når jeg har søkt på spesielle ting, kommer da opp en del blogger som er beskrivende, eller man kan jo be de om oppskrift.
Endeligmamma<3 Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Jeg strikker til nurket:-) Jeg begynte å strikke for et par år siden, mens jeg drømte om å bli mamma. Noe av det har tantebarn fått og noe har jeg spart... Det jeg har liggende nå er en ullpose, ulljakke, omslagsjakke i ull,tøfler,sparkebukse og to babytepper:-) Kan sterkt anbefale boken "myk start" kjempeflotte oppskrifter og såpass enkle at nybegynnerer kan greie det:-)
lillevanilje Skrevet 3. mars 2011 #6 Skrevet 3. mars 2011 Jeg strikker og liker veldig godt nøstebarn sin bok som innholder flere enkle oppskrifter som er flotte og ikke for blondete Jeg ønsker å lære meg å sy, men har aldri sydd noen klær før - tips om hvor man bør starte?
Lillemy36 Skrevet 3. mars 2011 #7 Skrevet 3. mars 2011 Jeg strikker en del, men har akkurat hatt en slags "strikketørke" der jeg ikke har kjent den store lysten til og lage noe ennå.... Har ikke fått vite kjønnet ennå, men forhåpetligvis vet jeg det den 11 april og det kan jo hende lysten til og strikke noe i passende farge kommer sigende:-) Synes også de har mye fint på dropsdesign og nøstebarn:-) For den som syr er det jo en del oppskrifter og fine tøy i "stoff og stil" katalogen. Noe strikkegarn har de vel også:-))
Bebés'ilvousplâit Skrevet 3. mars 2011 #8 Skrevet 3. mars 2011 Jeg holder på med Mor Signes ullteppe fra Nøstebarn. Det tar sin tid, så jeg har planer om å ta noen andre småprosjekter innimellom, som søte små votter og ullsokker Har ikke vært på ultralyd enda og tipper strikkekløen kommer for fullt når jeg vet kjønn og dermed hvilke farger jeg skal strikke i.
zassy☆ Skrevet 3. mars 2011 #9 Skrevet 3. mars 2011 Hei en strikketråd her også, så gøy, har holdt til på den på "bligravid" til nå jeg Nå når formen endelig bedrer seg har jeg tenkt å lage noe jeg også, og skal begynne med et helseteppe, gleder meg til å sette i gang å få kjøpt inn det jeg trenger. http://www.pickles.no/p-veg-helseteppe Dette i vinterutgaven er det jeg skal prøve meg på. Er ganske nybegynner, men håper det skal gå bra Jeg gleder meg også til ultralyden og forhåpentligvis få vite kjønnet, da har jeg lyst å strikke noe klær også hvis jeg finner noe enkelt
Glaciera Skrevet 3. mars 2011 #10 Skrevet 3. mars 2011 Elsker å strikke, men har ikke begynt på noe til vesle snupp enda. Hadde en ultralyd igår (uke 13/14) og fikk se en perfekt og livlig junior, og da sank det endelig inn og bekymringene slapp taket. Så nå skal jeg nok begynne å velge oppskrifter!
Lillemy36 Skrevet 3. mars 2011 #11 Skrevet 3. mars 2011 Jeg har stikket nøstebarn sitt "mor signe" teppe i naturhvitt, og min mor har strikket ett i lyse grått. Nydelig gode og myke tepper som erstatter de tradisjonelle helseteppene i bomull. Ellers har jeg strikka en kjeledress i rillestrikk i brun og tenker enten rosa eller blå detaljer som knapper etterhvert som jeg finner ut av kjønnet:-) Har lyst til og prøve meg på en slik "djevel lue", forferdelig navn, men de kjempegode:-)
lillevanilje Skrevet 4. mars 2011 #12 Skrevet 4. mars 2011 Djevellue er fantastisk enkelt og de blir så fine. Jeg skal få jente, men vil gjerne ha slike luer allikevel - men er det "gutteluer"? Min søster strikket "mor signe" ullteppe dobbelt så langt, brettet det dobbelt og lagde en flott brodert kant rundt. Det er virkelig helt perfekt til vinter og ser enda finere ut. Men det tar jo tid da selvsagt, men siden er er store pinner og kun rettstrikk går det jo radig.
Lillemy36 Skrevet 4. mars 2011 #13 Skrevet 4. mars 2011 Nei det er like mye til jenter som til gutter, kommer bare ann på farge! Her er noen fine jentevarianter: http://www.galskap.net/?page_id=1041 http://marieinwonderland.blogspot.com/2010/03/djevellue.html Skal vente litt med og strikke slik til jeg vet hvilken farge jeg skal bruke... Jeg får jo baby på tjukkeste sommeren så mulig det blir en i tynn bomull eller i tynn ull. Ull kjøler jo og på sommeren... vi får se:-)
Foxxy C *fødeklar* Skrevet 4. mars 2011 #14 Skrevet 4. mars 2011 Jeg begynte på strikkekurs tidligere i svangerskapet og har stor glede av å strikke til babyen Hittil har jeg strikket en tykk + en tynnere ullbukse, sokker, kjørepose, sparkebukse, en jakke (som ble mislykket, så mulug jeg rekker opp hele greia). Nå holder jeg på med finnlandshette! Alt sammen i 100% merinoull - Superwash. Har laget ting fra Myk Start og Nøstebarn bøkene, samt fra DROPS og Filiati. Veldig mye fint, og også relativt enkle ting for nybegynnere! Ang. djevellue; noen lager med spiss foran til gutter og mere rett/rund foran til jenter. Men spiller vel egentlug ingen rolle!! Takk for linken over Lille My, de luene var superfine!
Foxxy C *fødeklar* Skrevet 4. mars 2011 #15 Skrevet 4. mars 2011 @ aglien; en del av oppskriftene fra Nøstebarnboka ligger gratis på nettsiden til Nøstebarn!
zassy☆ Skrevet 5. mars 2011 #16 Skrevet 5. mars 2011 Så utrolig masse du har laget Foxxy C, så flink du er! Da har jeg satt i gang med helseteppe og det er så gøy allerede, hehe, blir helt ivrig med nye garnnøster :-D Håper bare jeg får det til. Så utrolig godt å ha en hobby og holde på med også, deilig å kunne koble helt av å slippe å tenke på alt mulig
Foxxy C *fødeklar* Skrevet 8. mars 2011 #17 Skrevet 8. mars 2011 Ojsann, Nøstebarnoppskriftene på nettet koster 8 kr pr hefte, beklager feilinformasjon - de er ikke gratis! Men DROPS oppskriftene er gratis Ja her blir det mye strikking! Mer eller mindre frivillig, fikk noen veer i 27. uke og må være veldig i ro på sofaen! Så når jeg først må ligge/sitte her å ruge kan jeg jo liksågodt strikke he he!
teddydamen Skrevet 8. mars 2011 #18 Skrevet 8. mars 2011 jeg har en hel masse oppskrifter jeg har tatt vare på i en perm fra alle mulige ukeblader:) her har jeg strikket en lue, et par "klore"votteri hvitt, holder på med en lue til i grønnt, i tynn babyull siden jeg får småen midt på sommeren:) og så holder jeg på å hekkle en koseklut:)
Eternal flame Skrevet 12. mars 2011 #19 Skrevet 12. mars 2011 Strikkende gravide herlig:) Kanskje noen kommer på treff torsdag på storo? Jeg kommer med strikketøjet? Nå holder jeg på å strikke det danske prinsesvøb http://www.udeoghjemme.dk/Artikler/Artikler/marys%20svoeb.aspx i garn fra nøstebarn:) Djevleluen kommer på pinnene etterpå.
Up2me Skrevet 12. mars 2011 #20 Skrevet 12. mars 2011 Strikkingen tar bestemødrene seg av Men jeg hadde jo lyst å lære meg noe jeg og. Så jeg har begynt å hekle! Liker det bedre enn strikking, også er det jo sååå mye fint man kan hekle og Har begynt på et sånt : http://www.pickles.no/great-granny-verandapledd/ Og det går over ALL forventning
zassy☆ Skrevet 12. mars 2011 #21 Skrevet 12. mars 2011 Det var kjempefint Lilledotten Lager du det i forskjellige farger? Har kommet langt på helseteppet mitt nå, blir fargerikt og kjempefint Gleder meg allerede til å starte på et plagg etterpå, er jo så mye fint man kan lage! Sett mye inne på pickles.no
Up2me Skrevet 12. mars 2011 #22 Skrevet 12. mars 2011 Siden det var mitt første pledd gadd jeg ikke SÅ mange farger.. Bruker lilla og grått. kjempefine sammen Om vi får gutt, så blir pleddet brukt i julegave til noen andre hehe... Kjempemye fint på pickles ja. Også så mye man kan lære på youtube!
zassy☆ Skrevet 12. mars 2011 #23 Skrevet 12. mars 2011 Lille og grått hørtes veldig fint ut Mitt får en del farger nå nettopp pga det med å ikke vite kjønn, hehe, jeg elsker rosa, så begynte med svart og rosa og kunne tenkt meg bare de fargene, men kan jo ikke det hvis det blir gutt føler jeg, så ble det også hvitt og grått, blått og lilla, så nå skulle det være dekket uansett om det blir jente eller gutt :-D Fint og mykt blir det så det er gøy
Up2me Skrevet 12. mars 2011 #24 Skrevet 12. mars 2011 Masse farger er kjempefint! Og ikke minst praktisk hehe. ja, det blir hærlig og mykt. Bruker garn i merino ull jeg. kunne tenkt meg et sånn pledd selv og egentlig:P hehe.. men, det tar nok en eeeeeeeevighet om jeg skal få et som er stort nok
zassy☆ Skrevet 13. mars 2011 #25 Skrevet 13. mars 2011 Hehe tenkte nettopp på det samme selv, at det hadde vært kjempefint å lage som sengeteppe, eller bare pledd i sofaen, men ja, tar nok en eevighet..men er jo et fint prosjekt en eller annen gang, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå