Gå til innhold

Har et problem jeg trenger hjelp til:

Anbefalte innlegg

Jeg er i en kinkig situasjon.

Barnefar har flyttet utenlands, og han betaler ikke bidrag. Jeg mottar bidragsforskudd fra NAV.

Han tar ikke kontakt med oss.

Han har vært uten jobb en stund, og påstår at det er grunnen til at han ikke betaler bidrag. Men saken er det at jeg er sikker på at han har en jobb, som han unngår å opplyse om for å slippe å betale bidraget.

Han har hatt høye stillinger, med veldig god lønn (1,5 mill e skatt var siste som jeg vet om)

Er det noe jeg kan gjøre for å finne ut hvor han jobber? Han jobber i utlandet.Jeg har googlet han med null resultat.

Fortsetter under...

Han har opparbeidet bidragsgjeld iom at jeg får bidragsforskudd. Regner med du over (ikke 13.37) der svarer kun på grunnlag av synsing mtp svaret ditt :)

Og ja Nav kan tvinge han til å betale når han har gjeld til norge. Problemet er at jeg vet ikke hvor han jobber nå.

Jeg har googlet han, og familien vet ingenting fordi han har ikke kontakt med dem heller.

Så; hva kan jeg gjøre?

HI

Det er ingenting du kan gjøre. Opparbeider han gjeldt til nav så gir ikke de seg så lett;) Det de gjør er at de tar pant i bil, eiendeler, hus eller det som er enklest trekk i lønnen hans.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en tlf til nav og fører meg om hva slags status de har i saken sin. Og om han ikke har jobb så må han ha informert nav om dette (og de sjekker det opp sånn at de vet at han ikke juger) for eller så opparbeider han seg masse gjeld. Har han ikke jobb utover det han trenger for og overleve så blir han erklært betalingsudyktig og opparbeider seg dermed ikke bidragsgjeld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...