Gå til innhold

Baby på 2 mnd- sover FOR mye på natten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om noen dager er babyen min 2 mnd.

I det siste har han sovnet kl 21 på kvelden og da har han sovet til i 07-08tiden. Må jo innrømme at det er skikkelig godt :-) Men samtidig "bekymrer" jeg meg litt for at han sover for lenge og at jeg kanskje burde vekket han en gang på natten for å gi han mat? Han får kun MME og når han nå sover hele natten "rekker" han å spise 5 måltid i løpet av dagen og det varierer fra 110-160 ml på hvert måltid. Han sover ganske mye i løpet av dagen også men er veldig blid og våken/sosial når han er oppe. På 6ukerskontrollen hadde han lagt bra på seg.

Hvordan er det med andre på denne alderen?

Håper på noen tilbakemeldinger:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge hs trenger man ikke å vekke en baby som legger på seg godt. Så hvis han følger kurven sin er vel alt vel. Synes du skal kose deg med dette Tror mange ville gitt venstrearmen sin for en slik baby :)

Skrevet

Så lenge barnet legger godt på seg og ellers er frisk, så er du rett og slett bare heldig! Nyt det! :)

Skrevet

Hvis du er usikker på om han får for lite mat, ta en ekstra vektkontroll på hs.

så lenge han følger vektkurven sin og ellers er fornøyd, må du nyte nattesøvnen !

Skrevet

Nyt det!

Jeg hadde aldri vekket en sovende baby altså.

Og i alle fall ikke om han får MME som metter mye mer og lengre enn morsmelk gjør.

Så lenge han sover er han mett nok.

Og ja, sa jeg at du skulle nyte det? Man vet aldri når man må være våken om natta, så nyyyyt, og sov. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...