Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11+ noen dager og hadde en liten blødning i uke 5-6 som gikk helt fint. Påvist hjerteaktivitet i uke 7 også. I går natt da jeg var oppe på do kom det friskt blod på papiret. Kom ikke mer etter dette. I natt kom det også blod på papiret, ikke like mye som i går, men har spottet litt i morges. Ingen smerter og fortsatt masse symptomer. Noen som har en formening? Ringte legen i går. De sa jeg skulle se det an litt. Var visstnok veldig vanlig og spes hvis man hadde født før, jeg har en fra før. Er jo så utolmodig og vil at det skal gå bra.. Ikke ledig time på ul heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blødde i uke 6 og 10 med mitt første barn. (Legg merke til at det er 4 uker mellom, både hos meg og deg, det kan ha noe med syklus å gjøre) Men uansett: Jeg fikk ultralyd begge gangene, og jeg vil anbefale deg å forklare legen at du er skikkelig bekymret, så du blir tatt på alvor. Det er jo grusomt å ikke vite sikkert. På 11 uker kan du jo ikke kjenne liv heller, så du kan ikke roe deg med det.

Lykke til!

Skrevet

Leste innlegget ditt om igjen, og ser at det var mer enn fire uker mellom blødningene dine. Uansett vil jeg gi deg samme råd;)

Skrevet

Jeg har ikke blødd så sent som dere, men jeg hadde blødninger i uke 5 + 1, 5 + 6 og 7 + 5.. og nå er jeg 31 uker og kjenner liv hver dag..

Jeg ringte sykehuset selv og krevde ul på 2 av blødningene. Fikk hver gang dagen etter.. Dette er på lillehammer sykehus da, så kan være at de er litt mildere der enn på de store sykehusene.. ( ikke at de var milde de i telefonen, og jaggu fikk de høre av meg også).

Jeg håper alt går bra med deg og at den lille har det bra.. ring og si hvor bekymret du er og ikke gi deg.. JEg syns du burde få ul time..

lykke til. :)

Skrevet

Blødde ganske så mye 4 uker i strekk rundt uke 20. Hadde 2 ultralyder og full sjekk i løpet av denne perioden. Blodet kom fra meg fordi baby presset på et eller annet. Alt vel og er nå i uke 32. Det er visst ganske vanlig, men skal ALLTID sjekkes. KREV UL og full sjekk NÅ!

Skrevet

Har fått meg en privat ul i morgen, så får vel vente til da. Blir jo så urolig av blødninger, ikke noe morsomt! Håper det står bra til der inne. Takk for svar!

Skrevet

Jeg blódde over tre uker i strekk fra uke 12 til 15. Er ná i uke 22 og alt er bare bra med den lille. Men det er viktig á ta kontakt med lege og fá UL undersókelse selvom det nesten alltid er ufarlig (hos meg kom det fra morkaka). Blódde ogsá i uke 5 og i uke 12 med min fórste, og hun er ná 1 1/2 ár og frisk og rask :-)

Skrevet

Jeg hadde en stor blødning en natt i uke 16, det ga seg etter det og har ikke hatt noe siden. Alt var bra med den lille, men det var så mye blod at jeg var helt sikker på at det hadde gått galt og turte ikke reise meg fra sengen omtrent.

Gjest fanten
Skrevet

Jeg blødde hver dag fra uke 5 - 8. Var hos gynekolog og hun viste meg et mørt område inne i livmoren, som lå et stykke unna fostersekken, og sa at her er det blod, og det er dette du blør fra. Så jeg blødde fra inne i livmoren, men det var en oppsamling som ikke hadde noen påvirkning på fosteret.

Skrevet

Har i dag vært på ul, og det stod heldigvis bra til med den lille i magen :) Ble så utrolig lettet og glad. Blødd 2 netter nå. Gyn mente det kom fra morkaken som lå foran, og sa det kunne skje igjen. Håper ikke at det vil skje, for jeg blir så urolig av det blodet.. Ellers målte hun meg til 5 dager kortere enn min egen beregning. Greit nok, men 5 dager lenger unna 2 trimester. Tiden går så sakte ;) Takk for svar alle sammen.

Skrevet

Jeg har hatt to ganske kraftige bloedninger (uke 18 og 20,ca). Ble skikkelig undersoekt, med UL baade her og baade der, og kikket forsiktig paa med spekulum. I mitt tilfelle var det pga en polypp paa livmormunnen som sikkert kommer til aa bloe igjen i ny og ne. Skikkelig skummelt var det, men heldigvis ikke noe farlig for babyen/svangerskapet i seg selv.

Skrevet

Hopper inn fra 3. trimester... :-) Jeg hadde små blødninger fram til uke 18. Så sammenheng mellom fysisk aktivitet og blødningene så etter dette tok jeg ingen sjanser og har holdt meg veldig i ro. Har ikke hatt flere blødninger etter det, men regner med det kom av forliggende morkake slik som de også nevnte som mulig grunn for deg.

Mange som får beskjed om å ta det med ro, ikke løfte noe tungt etc når de har forliggende morkake har jeg lest, men jeg fikk ikke noe forbud mot dette. Men som sagt sluttet jeg å blø da jeg tok det helt med ro så tror det er en sammenheng...

Har fremdeles forliggende morkake (uke 34) så det blir nok ks.

Pass på at de sjekker morkaka når du er på ordinær ul. Dersom den er forliggende blir du fulgt opp litt ekstra.

Ps: mange som blander forliggende (ligger foran åpning) og foranliggende (ligger foran mot magen) morkake - det er ikke det samme og foranliggende morkake trenger ikke å følges opp.

Lykke til :-)

Skrevet

ikke jeg men vet ei som blødde i flere uker og d gikk kjempefint:) dattera er nå tre år:)

Skrevet

jeg blødde to ganger rundt uke 20, og det var begge gangene pga morkaka lå så langt ned at den to ganger begynte å blø pga jeg gikk i trapper.. gikk kjempebra pga den fantastiske gyn. legen på sykehuset som sendte bud på ambulansefly og fikk meg innlagt med riehemmende drypp begge gangene! mitt lille barn som jeg var så redd for å miste fikk lungemodningssprøyter, så det var ingen fare når det ble født noen uker for tidlig <3

Skrevet

Utrolig betryggende å lese dette! Jeg blødde akkurat litt nå når jeg var på do. Men så forsvant det brått igjen... Litt usikker på om jeg skal gjøre noe mer med det nå, eller om jeg skal vente litt, og se om det skjer igjen..?

Jeg er 15 uker i dag.

Skrevet

Jeg spottet litt i uke 5. Var veldig redd ettersom jeg har hatt en SA før. Fikk tatt ul og da så jordmor at dte var en blodansamling i livmorhalsen. Helt ufarlig, men hadde vel brun utflod i 3 uker.

Forskjellen på da jeg mista var at da kom det brun utflod men som neste dag gikk over i mye blod. Er det en SA så tar det seg nok fort opp liksom. Dumt å gå å ikke vite

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...