Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 16 mnd og lurer kanskje på om det er på tide med en klipp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel opp til deg:) Jeg har ei på samme alder, og har nok saksa over luggen selv 3 ganger til nå:)

>Resten får bare gro. Litt hockeysveis for tiden, men det vokser seg nok til:)

Skrevet

Vi må begynne å tenke på å klippe mini, har også hockeysveis! Kjempelangt i nakken og kortere på toppen kan du si. Men så eier han ikke ro i kroppen så skjønner ikke hvordan vi skal få det til?

Er det da lettere å bruke maskina?

Huff, har ikke lyst å "sloss" med ungen for å få klippet litt.

Skrevet

Vel, det er vel åpenbart ikke så enkelt for oss andre å uttale seg om uten å ha sett jenta di, men jeg har nettopp "skamklipt" min lille sønn på 13mnd. Han ble heldigvis litt fasinert av saksa og av hva mor holdt på med så han satt ganske rolig. Men neste gang blir det nok frisør!

Skrevet

Jeg klippet nettopp min jente på 18 mnd litt. Bare stusset tuppene, for spesielt luggen var ganske slitt i tuppene. Hun hadde hår forbi skuldrene bak, og lang lugg, så det synes ikke så godt uansett at hun er litt klippet. Guttene (nr 1 og 3 som hadde mye hår) klippet jeg jevnlig fra de var 9-10 mnd gamle siden de ikke skulle ha altfor langt hår. Om din trenger en klipp må jo du vurdere selv siden du vet hvordan håret hennes ser ut.

Skrevet

Jeg har klipt luggen fra vesla var ca 6 mnd, hun har vært hårfager helt fra fødselen av. Har vært utfordrende i perioder, men nå er hun 16 mnd og bøyer hodet fram når jeg finner fram saksa. det blir ikke lettere å klippe rett når hun sitter sånn, men hun sitter ihvertfall stille ;-)

Skrevet

Jeg klippet min snuppe første gang når hun var rundt 3 mnd jeg..:P

Men etter det har jeg ikke klippet henne, hun har hår nedforbi skuldene(når det er vått) men har krøller så hvis jeg klipper det føler jeg det blir så kort..skal nok klippe det før hun blir 2 men venter litt tror jeg..:)

Men er håret til jenta di slitt så er det kanskje greit med en liten klipp ja..:)

Skrevet

Man bør ta første hårklipp når man synes håret er for langt :-)

Her var lillebror hos frisøren før jul, da var han 18 mnd gammel. Kunne selvsagt prøvd å klippe selv, men fant ut at det kom til å bli et styr, for han hadde neppe sittet stille. Så jeg tok med både storesøster og lillebror samtidig. Minstemann satt på fanget mitt da frisøren klippet og han ble så fin så. Var plutselig ikke baby lengre, men en liten gutt.

Skrevet

Vi klipte han første gang da han var ca 3mnd. Han ble født med mye ganske langt hår, men mistet det flekkvis, så når han var 3mnd så det bare stusslig ut. Da brukte vi maskin. når han var ca 9mnd hadde håret vokst ut mye og han begynte å få hockeysveis, så da var vi hos frisøren med han. Eldste sønnen vår klipte seg ikke før han var ca 1,5år, for han hadde mye mindre hår.

Skrevet

Merkelig spørsmål.

Kommer ikke det an på hvor fort håert vokser, om man ønsker langt hår på barnet osv?

Skrevet

Har klippet luggen til jenta mi flere ganger allerede (19mnd gammel). Resten av håret lar vi gro for vi vil at hun skal ha langt hår.

Håret hennes er ikke slitt eller noe - men hadde det vært det så hadde jeg nok stusset tuppene litt.

Det er vel opp til deg om når du lar jenta di få første hårklipp :)

Skrevet

Hehe var nok kanskje et litt merkelig spørsmål :P Men greit å bare høre med andre når dem tok den første klippen. Nå har hun hvertfall fått sin første klipp :) Og det gikk kjempe fint! Ble så fin atte. Litt slitt i tuppene så greit å få tatt litt ;)

Skrevet

Kommer nok an på håret det. Jeg klippet luggen til gutten min da han var 1 år. Da han var 13 mnd tok jeg han med til frisøren for første gang og hun klippet mye. Fint å få bort babyfjonene synes jeg. Har barnet svært tykt hår er det sikkert ikke nødvendig med klipp så tidlig.

Skrevet

jeg klipte sønnen min første gang da han var nesten 1 år. Da var det litt vel langt. Måtte bestikke han med div godt for å få han til å sitte rolig. Den siste gangen jeg klipte han så hjalp det å gi han et eple bare :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...