Gå til innhold

skal på keisersnitt samtale i morgen, noe jeg trenger å være forberett på?

Anbefalte innlegg

gruer meg veldig, har skrevet et brev jeg har sendt dem.

ønsker ks pga stort barn, og fødselangst, og traumatisk fødsel med nr 1.

lest mye om ks. men føler jeg enda ikke vet nok til å motargumetere dem om de begynner med vaginal fødsel presset sitt.....

Fortsetter under...

Ja. Folk har født større barn enn det. Kommer an på hvor stort bekken du har og har du et bekken som kan klare det så er det ikke verre enn for en med lite bekken som skal føde et mindre barn.

ok, barnet er målt til å bli 4600, første var 4000,

det er over en halv kg mer!

å første fødsel endte i at barnepleier sto på magen min for å få han ut..... ble ganske traumatisk når han hadde navlestrengen rundt halsen to runder og plutselig ikke fikk oksygen.... fått helt angst av det og tør rett å slett ikke føde igjen....

Hvilket sykehus skal du til samtale ved?

De fleste sykehus på østlandet,eks rikshospitalet, respekterer kvinnens valg til slutt selv om de er pliktig å informere.

Jeg har fått innvilget ks både på bærum sykehus og rikshospitalet.

Annonse

Du må bare forberede deg så godt du kan på hva DU ønsker, fortell dem også om din traumatiske opplevelse, og at ungen er enda større enn forrige som du slet med å få ut.

Så vil du få en vurdering og de vil nok snakke med deg ang for og i mot - tror ikke du skal bekymre deg. Enten får du et ja eller så får du et nei. Har du reell angst så tviler jeg på at de kan nekte deg!

Du må skrive ned alt du er redd for, å ikke la dem bagatellisere følelsene dine... Om de skulle si nei, kan du få snakke med en annen lege, men da drar du hjem først, for så å ringe på nytt å spørre etter en annen lege...

Du får ha lykke til...

Så bra:-)

Nå går de siste dagene som en lek for deg.

Du må være utrolig lettet nå.

Jeg spurte jm ang ks da jeg gikk tvillinggravid, men satt igjen med følesen at det ikke var noe vits i å søke.

Endte opp med vaginal fødsel, og ble traumatisk for tvilling 2, men gikk bra tilslutt.

En ting til er de målene de tar. Min første mente de ville veie 3600 kansje pluss 50g. Han veide 4400g.

Lykke til med snart ny baby i hus.

Annonse

ja veldig lettet nå, ul i dag viste 26% over gjenomsittet.

ca 4400 ved termin, ikke veldig stort, men pga at jeg har slitt med angst og traumatisk fødsel sist, ga de meg ks uten noen form for "krangling"

er så lykkelig! gleder meg virkelig til jenta mi kommer, godt å ikke være redd mer!

fikk også vite at om fødsel starter før ks dato, må jeg komme inn, så blir det hastesnitt med mindre babyen er halv veis ute :P

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...