Gå til innhold

Min lilleskatt ligger i seteleie,og jeg ble med ett litt redd...

Anbefalte innlegg

Var på kontroll i dag hos legen min,jeg har hatt slike kynnere i det siste. Måtte bare reise hjem fra jobb i dag,fotene mine ville liksom ikke bære meg. Alt var bare vondt...Siden jeg har mye ståing og gåing i løpet av en dag på jobb så fant jeg ut det var best å komme meg hjem å slappe litt av. Var heldig som fikk komme inn til legen på slik kort tid.. Han tok ultralyd av lillespiren og fant ut at den lille lå med rompa ned i bekkenet,og det var sikkert derfor jeg kjenner slikt press og har vondt...

Jeg fikk beskjed om å ta det rolig på jobb,sitte mye å prøve å ta det litt rolig. Skal inn på sykehuset i neste uke å få skikkelig ultralyd å se hva vi skal finne på videre ang fødselen. Men leste litt om seteleie på nettet og blei litt urolig,er det sant at det ofte kan være lammelser og misdannelser på babyen når de ligger slik? Man er jo selvsagt urolig for den lille man bærer på,og man håper jo så klart at den er frisk. Men vet jo at man er like glad i barnet om det skulle være noe. Ble bare så innmari redd her i kveld.. Sikkert dumt skrevet,men ikke så lett å ordlegge seg på hva og hvordan man føler....

Hvordan vil fødselen foregå,blir det mye verre for barnet som kommer med rumpa først? Er det mere komplikasjoner??

Huff,ja som sagt jeg fikk mange rare og dumme spørsmål,men er helt grønn på dette temaet... Setter pris på gode råd :)

Fortsetter under...

Kjære deg...du er virkelig bekymret! Det er nok ganske individuelt hvordan mennesker er laget for å få barn i seteleie..jeg regner med at legen tar hensyn til hvor mange barn du har fra før og hvor stort barnet i magen er når det nærmer seg slutten på termin..

Ønsker deg hvertfall lykke til!

Selv fødte jeg en gutt i seteleie,men det var barn nr 3,så det er nok litt av grunnen til at det gikk så greit. Det sies at mor må jobbe enda hardere under en setefødsel fordi rumpa er så myk og da får man ikke den kraften fra barnet som er tilleggshjelp under en vanlig "hode"fødsel..Men stort sett hvis forholdene er tilrettelagt så skal jo altså det å føde naturlig være både best for mor og barn :)

Takker for svar,har nesten vært redd for å titte innom her.. Skal inn på ultralyd i neste uke å se hvordan den lille ligger. Har ikke tenkt over tidligere at jeg ikke hadde spark mot øvre del av magen,men mest i nedre del. Snakket med jordmoren på sykehuset i går og det blir ks på meg litt før termin dato.

Så nå har jeg senket skuldrene mine og er ikke så bekymret mere..

Takker for de beroligende ord dere har gitt meg! :) Tror også at skulle det vært noe med den lille så ville de ha oppdaget det på UL,har jo vært der et par ganger til nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...