Gå til innhold

Trenger hjelp til to navn!

Anbefalte innlegg

Vi ventet tvillinger, men den ene gutten vår døde halvveis i svangerskapet :( Nå vil vi gi to navn til den lille gutten vår som snart kommer til verden til minne om sin tvillingbror :)

Vi liker navnet Sam, men syns det er vanskelig å finne et navn som passer til. Eneste forlsaget vårs er Sam Mikal.....

Noen som har noen forslag til Sam? Eller noen helt andre navn som passer sammen? Ikke gamle navn som Karl Inge, Per Gunnar osv !!

Liker navn som :

Sam, Noah, Liam, Arian, Vetle, Mikal, Mats +++

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142970858-trenger-hjelp-til-to-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aller først; min dypeste medfølelse for tapet av den ene gutten deres.

Sam er et aldeles vakkert lite navn! Ville absolutt gått for det :o)

Sam Tristan

Sam Viktor

Sam Leopold

Sam Elliot

Sam Emelius

Sam Emilian

Sam Maximilian

Sam Alexander

Sam Aurelius

Sam Efraim

Sam Elion

Personlig liker jeg Mikael mer enn Mikal. Med sistnevnte stavemåte blir det fort tykk l, og det synes ikke jeg er pent. Mikael gir også mer balanse i navnet.

Generelt er det ikke alltid like heldig å avslutte fornavnet med samme bokstav som navn nr 2 starter med, men i forhold til Sam så synes jeg faktisk at det går sånn passelig greit. Spesielt Sam Maximilian synes jeg passet godt. Men tror kanskje at det hjelper godt på at navn nr 2 er såpass langt.

Sam Thomas (Thomas betyr tvilling)

Sam Mikal passer ikke så bra, som hun over allerede har kommentert. Ville absolutt prøvd å finne et navn som ikke begynner på M.

Sam Elias

Sam Tobias

Sam Henrik

Sam Nikolai

Trist dere mistet den ene tvillingen.

Så at en over her tenkte det samme som jeg. Hva med Samuel? Og bruke Sam som kallenavn?:)

Samuel Johannes, Samuel Tobias, Samuel Mathias..

Hvis Samuel ikke er aktuelt, så kan disse funke i mine ører; Sam Jakob, Sam Daniel, Sam Fredrik, Sam Kristoffer, Sam Joakim, Sam Lucas, Sam Leonard, Sam Teodor, Sam Fillip.

Ellers liker jeg Mats best av forslagene dine. Og det passer jo med nesten alt :-)

Tusen takk for så mange bra svar!! Er så glad for at jeg la inn dette innlegget for å høre deres meninger. Når går jeg absolutt vekk i fra Sam Mikal, hehe :)

Er enig at vi kan ha Samuel og kalle han for Sam. Så smart tenkte ikke jeg ;-) Ellers likte jeg godt Sam Emilian.

Annonse

Først og fremst: mange varme klemmer til deg i en vanskelig tid!

SamUEL er jo helt utrolig fint, da... Synes ikke Sam man måles mot dette mer "fullstendige" navnet. Og jeg ville kalt broren Thomas, det betyr som nevnt "tvilling", og på den måten vil han aldri glemme sin avdøde bror.

Annonse

Trist å høre om den ene dere mistet. Syns det er en fin tanke dere er inne på for å huske tvillingen... Jeg syns Samuel er kjempefint, og det går jo fint å bruke bare Sam til daglig. Likte Clumsy sitt innlegg om Thomas!

Samuel Thomas eller Sam Thomas fungerer jo fint.

Samuel Elias

Samuel Johannes

Samuel Nikolai

er gode alternativ syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...