Gå til innhold

da snuppa fikk grøt på kvelden sov hun gjennom hele natten!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er blitt 6 mnd, men fikk grøt på kvelden den siste uken... og hun sover jammen meg HELE natten fra klokken 19.00 til 07.00 HVERTFALL....

hva skjer?? jeg er jo vant med storesøster på 3 år som fortsatt kan våkne engang om natten (eller går i søvne) , og jeg er vant med å ikke sove en hel natt,

kunne ikke fatte og forstå hva som hadde skjedd da jeg ble vekket klokken 08.00 en morgen av eldstejenten :) og det er så DEILIG!!!!

jeg er bare så glad og takknemlig ;) hehe.... det er 8 mnd siden sist jeg fikk sove en hel natt for da var 3åringen på overnatting hos mormoren sin :)

håper det fortsetter slik!!!!!

gulljentene mine ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå... Det hørtes superdeilig ut!! HELDIGGRIS!! *misunnelig*

Det må være deilig å endelig få sovet en hel natt igjen!

Gleder meg til min lille frøken skal sove hele natten:) Begynner å prøve så smått med litt grøt i morgen(hun har fått smake noen ganger innimellom,men bare en skje). Men siden datteren din sover hele natten,gir du henne full porsjon m grøt? Jeg må vel ha ett par uker (minst) med tilvenning regner jeg med. (Hun blir 5 mnd til helgen).

Unner deg iallefall hver eneste natt med sammenhengende søvn:) Håper det blir min tur snart også:)

Nyyyyyyt det!:)

Skrevet

Åh! No kjente jeg at jeg ble litt missunelig her... :P

Her i huset fikk vi en total motsatt effekt av grøt på kvelden. Her gikk det fra en til to oppvåkninger til tre-fire i løpet av natten, der en (hvis vi var heldige, for det skjedde også at alle oppvåkningene ble lengre) ble en "kamp" å få henne til å sovne igjen. Det selv uten mye forstyrrelser som lys, snakk osv...

I går gikk vi tilbake til flasken før sengen, og da sov hun fra 19 til 00, fikk mat, og deretter fra 00.30- 03.45, igjen mat og så sov hun til fem - fikk smokken og våknet igjen kl 07.

Syns natten blir verre og verre med tiden jeg :(

Da hun var nyfødt, og frem til vaksinen på 3mnd kontrollen sov hun fra kl 20 til 04 tiden. LUKSUS!!! Etter vaksinen så begynte hun å ha en ekstra våkning i 23-00 tiden. Helsesøster lo når hun hørte dette og sa "Ja, heeeelt sikkert vaksinen sin feil... hehehehe"...

Men så når vi fikk ny vaksine i 5mnd kontrollen... Da har nettene igjen (!!!) blitt forstyrret... Etter dette mente helsesøster at kanskje hun trengte mer mat før kvelden... Men det igjen... har resultert i verre netter... Hun våkner oftere, OG ikke minst så har det hent en del av nettene at bleieskifting har vært nødvendig... Om natten byttes det kun baisebleier her i huset...

VANSKELIG!!! Jeg vil jo bare sove litt.... og en grinete baby tilsier jo at hun også vil... men ikke får det til...

Og før noen sier at jeg må sove når hun sover på dagen.... Hun sover ikke på dagen heller.... :( Kun små dupper på en halvtimes tid...

Skrevet

Sånn var eldstejenta mi også; søvnen ble egentlig bare verre og verre etterhvert som hun ble eldre, og spesielt fra 7-10 mnd var det ille. Det er ikke så veldig uvanlig egentlig har jeg inntrykk av, men fryktelig kjedelig okke som :P

Men så utrolig DEILIG med en hel natts søvn da, V&A, håper det fortsetter like bra fremover for dere=) Her virker det som en rimelig fjern utopi akkurat nå, men vi kommer nok dit etterhvert vi også- før eller siden hehe!

Skrevet

ja det var så rart, for dette var jo STIKK I STRID med storesøster og det vi er vant til :)

så det er ufattelig deilig.

huffd, det hørtees ikke noe kjekt ut, det kan jo være hun har reagert på disse vaksinene???? synes ikke det er OK at helsesøsteren ler det bort altså... for man vet jo faktisk aldri :)

eldste her reagerte ikke noe på dem, men minsten fikk feber.

ja , til slutt sover de jo om natten, men det er ganske slitsomt når det står på. HVERTFALL om man må kjempe for å få de til å sove igjen :/

jeg skal prøve å nyte det så godt som jeg kan! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...