Silius82 Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg lurer på om noen har noen erfaringer å dele? Hva med mat og slik, får man kjøpt grøt, MME og middagsglass der nede? Hva med bleier og badebleier? Er så usikker på om jeg må pakke med dette eller om det er å få tak i der... I såfall, er dette veldig mye dyrere der........?
Vicky 83 Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Hei! Vi var nettopp på Gran Canaria med vår lille på ni mnd. Grøt så jeg ikke etter da gutten vår helt har sluttet å spise det. Du får kjøpt MME, men der vi var hadde de ikke de samme merkene som i Norge, og de hadde ikke kartong med 200 ml. ferdigblandet. Vi hadde med oss mye NAN (pulver), men prøvde en kartong med 500 ml ferdigblandet. Denne smakte mindre søtt enn NAN gjør. Gutten vår godtar heldigvis det meste når det gjelder melk, så han stusset ikke over det. Når det gjaldt middagsglass var utvalget begrenset. Tror det var litt fruktbegre, men jeg fant ikke "Ella`s smoothie" som gutten min liker veldig godt. Bleier hadde de endel av, men tror de var ganske dyre. (Vi kjøper Coop Maxi her hjemme, så jeg er jo vant til ganske billige bleier). Badebleier så jeg ikke, vi hadde det med oss. (PS: jeg er Coop medlem og fikk masse rabatt på de. Tror jeg betalte 30% av prisen). Hvis vi drar med baby en gang til kommer vi til å ta med oss mer av mat og bleier. Vi savnet spesielt 200 ml ferdigblandet NAN og smoothie. Gutten vår var syk på ferien, hadde dårlig matlyst og problemer med å spise. Da kunne smoothie vært en grei ting å få i han. Tror ikke det koster så mye for et ekstra kolli på flyet, så da sparer man det raskt inn igjen.
Canari Skrevet 2. mars 2011 #3 Skrevet 2. mars 2011 Vi har vært der både med 9 mnf baby og 7 mnd baby (nå sist i februar) og vi har fått kjøpt det vi har trengt. Det beste er å hanlde på sarbtkker, særlig de litt store, som har godt utvalg. Spørs jo ltt hvor du bor da, om det e ri nærheten av by (vi bodde ved Arguineguin). Syntes faktisk bedre om grøten der enn den da har hjemme, og de har masse delig fruktmos, også med kortn i og, middager. De kjente merkene (Hipp iog nesle) er litt dyere, men du verden så mye bedre enn å drasse 10 kg ma med seg. Vi brukte også en del av de spanske merkene, som vi skjønte var indentiske som en del Hpp/Nestle, men til 1/3 av prisen. Vi brukte både ferdigblandet mme (500 ml, holder to døgn i kjøleskap) og pulver (som skal blades i vannet før du har i grøtpulver). NB du bør lese nøye/sjekke pakkene, for en del melk og grøt er tilsatt diverse smak. Jeg fant ting som ligner mye på det hjemme. Dodot-bleiene (de eneste jeg liker av de bleiene de har på grancanaria) er akkurat de samme som pampersbleiene de har her hemme (m¨å være samme fabrukant, men for det spanske markedet). Pampers jeg har kjøpt der nede, var veldig dyre, og ikke så bra som våre pampers/eller dodot. God tur :-)
Canari Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Herlighet så mange slurve/hurtigskrivefeil jeg har, handle på Sparbutikker, skulle jeg bl.a. skrive :-)
Nea og juniors mamma Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Vi var på GC når snuppa var 11 mdn og det fungerte veldig bra. Tok med ca antall bleier for oppholdet da vi viste de var dyre og event vanskelige å finne alternativer utifra der vi skulle bo. Angret ikke på det. Ellers spiste og drakk hun det vi fikk tak i butikkene av kjente produkter. Skal dere ha med egen vogn/reisetrille? Vil bare advare mot de som en leier/bestiller med billetten, lave og ikke alle kan legge ryggen bakover ei heller har kalesje for beskyttelse mot solen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå