Gå til innhold

får dere klær eller utstyr av deres foreldre ellers svigers som er til barna.?

Anbefalte innlegg

jeg har en mamma som er veldig flink å spør om ungene trenger noe, og tenker fremover i tid. og da kjøper gjerne litt klær til barna.

svigerfamilien kjøper aldri noe. har aldri spurt de så mye heller. de gangene vi har spurt så har de ikke virket veldig glade for å betale for klær til barna våre.

utrolig synd. men slik er det nå her,.

vi kjøper mye selv og men er deilig når andre kan kjøpe noe innimellom og avlaste oss litt for det,.

Fortsetter under...

Du spør da ikke om de kan kjøpe klær eller utstyr til barna?

Vi har kun mine foreldre i live. Bestemor er glad i å kjøpe litt klær hvis hun kommer over noe hun syns er fint.

Koselig å få, men har aldri spurt. Det er noe giveren skal glede seg over å gi.

De kjøper ikke ting til ungene for å avlaste oss eller fordi ungene trenger ting, men det hender de betaler noe for dem om de har lyst. De er rett som det er på loppemarked sammen med ungene. Da får ungene stort sett det de har lyst på av klær, bøker ol ellers har de i hvertfal kjøpt et penal og en strømpebukse i løpet av det siste året.

Annonse

En kan vel i sitt stille sinn ønske seg at besteforeldrene kjøper noen gaver som er praktiske - men derfra til å faktisk be besteforeldrene om å kjøpe inn ting til barnebarna, ja den veien bør være lang!

Farmoren til ungen her har kjøpt en del klær og div, men har aldri spurt og kunne aldri ha spurt heller. Har man fått unger må man jo kunne betale for dem.

Klær/leker får barna til bursdag og jul, ellers vanker det av og til et klesplagg dersom besteforeldra har vært på tur og komt over noe fint.

Vi forventer absolutt ikke at foreldra våre skal hjelpe oss på den måten, men så er vi voksne, etablerte og har nok bedre inntekt enn både mine og hans foreldre.

Mamma kjøper stadig noe. Hun kjøpte vinterdress blant annet. Svigemor kjøper ikke så mye, men det er ikke siden hun ikke er gavmild, for det er hun. Hun hadde sikkert gitt hvis vi spurte, men det gjør vi ikke. Vi er ikke sutreunger som forventer at folk skal kjøpe ting til VÅR unge. Har faktisk ikke tenkt noe over dette før denne tråden...

Mine foreldre kjøper aldri noe unntatt til bursdag og jul, men svigerforeldrene mine kjøper av og til noen (dyre) kjoler, luer eller noen klær på salg til jentene. Kjempehyggelig å få, særlig de fine kjolene som jeg aldri ville tatt meg råd til å kjøpe... Jentene elsker det...

Annonse

Her kjøper både mormor og farmor klær til gutten vår, men vi har aldri spurt de om å gjøre det. De gjør det fordi de synes det er koselig. Får ofte merkeklær når det er salg. De er også glade i å strikke, så får mye fine strikkaklær.

Nå er vi enda ca 20 dager unna å faktisk ha barn, men mine foreldre har vært kjempegavmilde. Vi har ikke bedt om noe som helst, men de har kjøpt oss barnevogn, stellebord, en kommode til barnerommet, masse klær og handduker og så har søsteren min kjøpt oss seng + sengeutstyr (men hun er multihandicappet så det er jo foreldrene mine som har bestemt at hennes penger skal brukes til det og faktisk plukket tingene ut da). Svigers kjøpte oss en trille og bilstol pluss litt klær, men det var julegaver til oss, så det blir ikke helt det samme. Dessuten bor de i Tyskland, så det er ikke like lett for svigermor å ta oss med ut på handling og plukke med seg et par små par klær, selv om hun sikkert hadde syntes det var gøy. Uansett har vi ikke bedt om noe og er kjempetakknemlige for alt vi får.

Nå etter hun er født tror jeg mammaen min spesielt kommer til å synes det er kjempegøy å kjøpe klær til lillejenta, og dessuten hjelpe oss med utstyr om vi trenger det. Vi har det veldig stramt økonomisk (ungt par, ikke ferdig med studiene og uplanlagt graviditet..) og de har god råd, så tror både hun og pappa ønsker å hjelpe oss. De har den innstillingen at de heller hjelper oss mer nå når vi ikke har så mye penger, enn at vi skal arve alt senere når vi har god økonomi selv. Svigermor er også veldig gira fordi hun skal få et barnebarn som er jente (er hennes første barnebarn, men hun har bare gutter selv så det synes hun er kjempegøy) så der blir det sikkert litt dill og dall når hun er på besøk..

Men til slutt så er det eneste jeg forventer små oppmerksomheter til barnet/barna til jul og bursdag da, alt annet er jo bare en kjempeflott bonus.

Farmor har kjøpt vinterdresser til ungene når de var mindre, hun har ringt når hun har kommet over noen på salgt og spurt om str. Nå holder hun ungene med rideklær og ting de trenger på ridingen. Utover det så er det ikke mye vi får, men kommer mange små, rare gaver når de har vært på ferie.

Mormor kjøpter litt tøy, hun er som meg og ikke kan gå forbi ett tilbudsstativ uten å ta en titt.

Jeg hadde aldri spurt om noen kunne kjøpt klær og ting til ungene mine.

Mormor og farmor til mine stebarn gir ikke noe utover bursdagsgaver, og da kan det være ett eller to klessplagg. Så stor forskjell på besteforelforeldrene, min mor kjøper klær til mine stebarn også om hun finner noe men ikke like mye som til mine barn.

Hvor gammel er du HI? Her fikk vi unger når vi hadde god råd og ikke før. Tjener mer enn mine foreldre og svigers, så ingen grunn at de skal kjøpe nødvendig utstyr til våre barn.

Foreldrene mine kjøper ikke så mye utenom bursdag og jul, svigermor kjøper når hun kommer over salg. Hun er fryktelig glad i strømpebukser til 10 kr :P Nå bruker mine barn kun ullundertøy på vinteren, har sagt det til henne, men det går henne hus forbi. Her vi bor er det kun en klesbutikk som selger barneklær, og som regel har ungene de klærne som er der. Dette vet svigermor og allikevel kjøper hun klær til ungene der, og så presterer hun å bli sur på MEG når jeg påpeker at ungene allerede har den buksa eller den genseren/bodyen.

Vi ønsker stort sett alltid praktiske gaver til ungene, og mamma er som regel veldig flink "å etterkomme" ønsket vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...