Gå til innhold

Jeg vil ha hemmelig venn-opplegg. På jobb!


Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg gå frem?

Det har vert litt rusk med noen av de ansatte som jeg nå (forhåpentligvis) har fått ryddet opp i. men likevel er noen av de andre flinke til å holde gammel dritt frem i lyset straks det er noe. Jeg lurte på å arrangere 2-3 uker med hemmelig venn på jobb (service-yrke). At alle har sin hemmelige venn, gjerne at A som ikke likte B har B som sin venn. At de skal gjøre fine ting for hverandre, være spesielt oppmerksomme og hjelpe sin venn utover det som er vanlig.

...eller noe slikt (det er her deres gode forslag kommer med i bildet).

Så skal jeg sette en dato for slutten av opplegget der jeg (jobben) tar alle med ut på middag/hyggelig kveld.

 

Teit?

God idé?

Fortsetter under...

Jeg ville vurdert meget sterkt å skifte jobb om dette hadde blitt satt i gang på min jobb. Jeg simpelten hater slik kunstig, påtvungen "nå-skal-vi-ha-det-kooozzli-dere"-opplegg uansett sammenheng.

 

På jobb hadde jeg nærmest følt det som trakassering å måtte delta på noe sånt.

 

Er veldig glad jeg jobber i en mannsdominert bransje hvor slike opplegg aldri vil forekomme.

Annonse

Og det med "venne-opplegget" var for å utfordre de av de ansatte som har gått litt i vranglås. Utfordre dem til å se etter de positive sidene hos sine kolleger, i stedet for å lete etter negative. Heldigvis ikke så mange som er slik, men det er lett en holdning som sprer seg (og han som er "verst" er mann, til info...)

Annonse

Nei, man MÅ ikke være hyggelig med hverandre på jobb. Man må ha en profesjonell, høflig omgangsform, samarbeide på en ordentlig måte og oppføre seg voksent. Strengt tatt trenger man ikke å være spesielt hyggelig mot sine kollegaer, man skal bare ikke være "U-HYGGELIG"

Er helt enig i at dette blir litt barnslig måte å ordne opp i relasjoner på ;).

 

Det kan være en bedre ide å gjøre følgende:

1) Alle skal føre opp 3 positive ting/ egenskaper/ evner ved hver av de ansatte på en liste- og de ansatte får til slutt hver sin liste.

2) Det oppfordres i klartekst til åpen og saklig kommunikasjon, der ingenting sies om noen, uten at de selv skal få høre det og eventuelt få anledning til å avklare og forsvare seg. Slik unngås misforståelser og at de ansatte blir gående og skule på hverandre.

3) Alle samles. En person får en tegning foran seg med ulike streker, tegn m.m plassert vilkårlig på arket- og skal så lage en skriftlig instruks til sin "partner" som så ved hjelp av den skriftlige instruksen skal forsøke å gjenskape tegningen på ett nytt ark.. Ufattelig morsom og lærerik øvelse, som viser hvor vanskelig kommunikasjon kan være ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...