♥lykkelig 2 barns mamma♥ Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Jeg mener tissevåt bleie er den man tar av etter natten.. Den kan ofte være tung! Ellers skifter jeg bleie før eller etter hvert måltid, før en dupp! 4-5 bleier i løpet av en dag
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Om det er tissevåt bleie så har vi kun 2 stk om dagen og det er gjerne den vi bytter på morgenen og den jeg bytter neste stell(3 t senere). Hun får masse pupp på morgenen så da henger det sikkert litt igjen til neste stell. Etter det er det liksom bare halvtunge bleier(bytter minst hver 3 time hele dagen). Bytter bleie 5-7 ganger pr dag ca.
Canari Skrevet 2. mars 2011 #4 Skrevet 2. mars 2011 Tissevåte bleier er alle bleier som det er tiss i (les i f.eks. spedbarnsboken, hvor det sies at små babyer bør ha 6-8 tissebleier om dagen, men skifter man sjeldnere, bør det vel være litt tyngde i dem også). Mens gode tissevåte bleier er de som det er litt mere i.
lillenims Skrevet 3. mars 2011 #5 Skrevet 3. mars 2011 Hvis du mener en "godt våt bleie" som nyfødt bør ha 5-8 av pr dag så vil jeg si at den inneholder ca 3/4-1 dl væske. Prøv med litermål :-) Det varierer naturligvis hvor mye et barn drikker, og en del kommer ut som svette, men om ungen drikker 750 ml (7.5 dl) om dagen så kommer minst 5 dl ut som tiss, tenker jeg. Nyfødte tisser "hele tida", etterhvert som de blir eldre samler de opp en litt større porsjon, så om du har "uflaks" med når du skifter bleien kan den være veldig tørr etter 2 timer - og så er den nye veldig våt 10 minutter etterpå. Det er også greit å være obs på det i forbindelse med veiing, man veier jo med tørr bleie (evt uten bleie), men om ungen tissa masse like før kan det fort gjøre store utslag. Blant annet derfor skal man aldri bekymre seg for en stor opp- eller nedgang én gang, men kontrollveie en gang til litt senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå