Vicky 83 Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 1. Når gutten min er ni mnd., er det da greit å la være å koke vannet som MM lages av? Bare varme det opp til passelig temperatur og så blande i pulver? 2. Kan babyen drikke MM som har stått en stund (for eksempel en time) og blitt kald? Altså ikke varme den opp på nytt, bare drikke den etter at den er blitt kald. 3. Hvordan steriliserer dere flaskene når barnet er blitt så stor? Kan alle delene vaskes i vaskemaskinen? Frem til nå har jeg kokt smokkene i en kjele. 4. Hva er egentlig
Vicky 83 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #2 Skrevet 1. mars 2011 Fortsettelse 4. Hva er egentlig NAN 3. Det står at den kan brukes fra ni mnd, og at det er en tilskuddsblanding basert på melk. Bør man heller bruke NAN 3 enn NAN 2 når barnet er over ni mnd.?
*LillaMeg* Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Tror det er greit å ikke koke vannet nå.. Tror man kan slutte fra 3mnd.. Noen sier 6 da. Det med kald mme vet jeg ikke.. Jeg steriliserer de ikke lengre. Vasker de som vanlig i oppvaskmaskin. Alle delene. Før steriliserte jeg de i microsterilisator. Etter hva jeg har skjønt, så er nan3 litt mindre mettende, siden de fleste måltidene skal bestå av fast føde nå. Man må ikke bytte. Jeg har ikke byttet enda, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det..
Vicky 83 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2011 Takk for svar. Et spørsmål til:; - Jeg har pleid å gi vann på kopp til alle måltidene, og pupp/flaske utenom. Bør jeg gi melk til brødmåltidene istedenfor vann? (Jeg ammer vanligvis tre ganger pr. døgn og gir flaske to ganger).
Gjest Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 NAN3 er ikke måltidserstatning slik NAN2 er. NAN3 er kun drikke-melk ment som drikke til mat før barnet kan begynne å drikke vanlig melk, mens NAN2 er et måltid i flytende form.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har måttet begynne med mme nå som gutten kun vil amme om morgenen, så foreløpig gir jeg mme til lunsj og til kveldgrøten. Jeg lar han drikke litt før han spiser og deretter får han det han orker under og etter måltidene. Han drikker 100ml til lunsj og 100-150 til kvelds.
Gjest Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 1. Du trenger ikke å koke vannet.. 2. MME kan stå i opptil to timer... Ingen problem å drikke kald mme. 3. Du trenger ikke sterililere flaskene lenger.. Putt de i oppvaskmaskina, eller vask med zalo i så varmt vann som du klarer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå