Gå til innhold

Jeg klarer ikke sjefen min!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Åh jeg kan tenke meg hvordan du har det! Huff, aner ikke hva du kan gjøre. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare fortsatt å jobbe der, skjul det så lenge som mulig, slik at det det er max 6 mnd igjen til du føder når du har sagt det, gå i permisjon og søk andre jobber mens du er hjemme med barnet. Så trenger du forhåpentligvis ikke komme tilbake hit.

Jeg er veldig glad i jobben min, og vi prøver å bli gravide nå. Gruer meg veldig til å fortelle sjefen min det også, fordi han er slik du beskriver din. Han kommer til å banne så høyt og gjøre det til et skikkelig helvete her, han har skikkelig temerament, gruer meg kjempe masse :((( men de må bare godta det, de kan ikke sparke oss! Han er superfornøyd med meg, så det er jeg ikke redd for. Bare tonen i ettertid jeg er redd for.................

Du har ikke plikt til å varsle om svangerskapspermisjon før 3 uker før permisjonen skal begynne. Bare for moro skyld kunne du jo late som ingenting helt til da :-)

Ellers får du bare tenke at en sjef som banner og sverter hvis en ansatt forteller at hun er gravid, er en kraftidiot hvis synspunkter ikke betyr noe for deg. Livet er jo dessverre ikke sånn at vi kan unngå friksjon og ubehageligheter bestandig. Samfunnet må ha barn, det er damer i en bestemt alder som må få dem, og staten betaler, så det er ingenting å hisse seg opp over for en arbeidsgiver. (Og jeg er sjef selv med to damer nylig gått ut i permisjon. Med sjefens ektefølte støtte!)

Huff, jeg fortalte det i dag. Han ringte meg. Og han reagerte ikke akkurat kjempe positivt. Jeg er bare seks uker på vei, men på grunn av tungt og farlig arbeid måtte det fortelles tidlig. Jeg må nemlig ha tilpasset arbeid for å slippe å gå sykemeldt... Hjertet mitt holdt seriøst på å hoppe ut av brystet når jeg så at han ringte!! Panikk! Men det gikk helt greit. Skal på medarbeidersamtale neste uke, så det er jo typisk om dette får negative konsekvenser til den! Jaja, skal ikke ta noen sorger på forskudd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...