Gå til innhold

Inspirert av innlegg om fødestillinger; hvilken stilling fødte du i?

Anbefalte innlegg

For min del fødte jeg jenta mi:

- på rygg med beina i beinholdere, pga bruk av vakuum.

Neste fødsel som er om noen måneder håper jeg på jeg kan føde i vann eller på kne i senga

Hva med dere? Lurer på hvilken stilling som er vanligst

Fortsetter under...

Med første fødte jeg også på rygg med beina i beinholderne pga at epiduralen hadde gjort meg helt "lam" i beina. Men lillesøster fødte jeg faktisk stående på kne i senga. Fødselen tok 1,5 timer og jeg tok imot jenta selv med litt hjelp fra jordmor selvfølgelig. Virkelig en drømmefødsel. Føler meg kjempeheldig som har fått oppleve det. Ingen smertelindring og ingen rifter (ikke en gang et skrubbsår). Skal vi ha flere barn vil jeg ha en reprise av den ;P

Med første fødte jeg på ryggen i en fødeseng mens sambo og barnepleier holdt beina mine mens jeg presset. Brukte 45 min på pressingen og fikk ingen rifter. Hadde vel 1-2 pyntesting.

Nå som vi venter nr vil jeg bare vente å se. Hadde en ganske kjapp fødsel sist. Så tar det litt som det kommer, men blir sikkert samme som sist sia det funka ganske fint :)

Nr 1 i kneståande og nr 2 på rygg i fødeseng. Revna litt med nr 1, så ville difor prøve ei anna stilling, men om det vert ein nr 3 så skal den definitivt ut i kneståande. Føltes meir naturleg, og var ein mindre vond fødsel.

Annonse

Første gang fødte jeg liggende på ryggen, men det var fordi jeg ventet tvillinger og var koblet opp til så mye stæsh at det ikke var store valget.

Med nestemann fødte jeg i knestående i senga, og det var en veldig grei fødestilling syns jeg. Riene tok litt mindre når jeg sto på kne enn når jeg lå følte jeg.

I vanlig sykehusseng med første, sikkert med bena i slike bøyeler.

Med andre derimot, i vann i badekar.

En HELT annen opplevelse! Anbefales på det sterkeste!

Klarte å slappe av p en helt annen måte, og puste dypt inn i magen på det vondeste, slik at det lettet litt.

Første gang: Som deg HI...vakkum og 2 stk som holdt beina mine

Andre gang: Sittende på en krakk med samboer bak med, men da barnet sto i åpningen så måtte jeg opp i sengen og fødte da liggende på siden. (fantastisk fødsel!)

Prøvde bakekar andre gang...ikke noe for meg! Ble helt stresset av å ligge i vann, følte ikke jeg klarte å holde meg fast noen plass, så gikk ut av badekaret rett før pressriene!

Første var sectio, nr 2 på rygg med bena i benholdere ( helt pyton ) nr 3 og 4 på fødekrakk, med armene på lårene til mannen min og ryggen lent inntil han. Helt fantastisk, absolutt å anbefale :)

Annonse

Jeg fødte i den eh.. vanlige stillingen.. :P Aner ikke hva den heter, men når du sitter halveis og har bena på sånne dingser.

Jeg nektet å føde på noen som helst annen måte.. Ville ha en sånn fødsel man ser på tv, og man sier ikke nei til en hal fødene kvinne. :)

Fødte på ryggen, fikk ikke beina i noen holdere, måtte holde dem selv... Jeg sto egentlig på kne i senga og hang over sengeryggen, hadde kravlet opp i senga meg kontinuerlige rier og kom meg ikke lenger rett og slett. Hadde egentlig lyst å føde i den stillingen der, men ble beordret over på ryggen av jordmor. Var såpass borte i smertene da at jeg ikke hadde noen egen vilje lenger, bare gjorde som jeg fikk beskjed om...

Nr 1, den vanlige, sittende på rygg

Nr 2, hodet kom mens jeg sto, resten da jeg lå på magen/siden (var den stillingen jeg landet i)

Nr 3, den vanlige igjen

Med 1 & 3 så brukte jeg tyngdekraften i det lengste før jeg resignerte.

På kne på gulvet med overkroppen lent over en seng.

Anbefalest!

Hadde forresten panikk for å måtte ha beina i sånne beinholdere.... derfor kommer jeg A L D R I til å ta epidural frivillig. Livredd for å ikke få gjøre som jeg vil under fødselen!

nr 1 på rygg pga vakum

nr 2 stod oppe helt til jeg bare hadde å presse siste biten.. da la jeg meg ned med bena mot kanten ved sengebena. (litt å skyve fra med)

nr 3 som nr 2.

Anbefaler på det sterkeste å holde seg oppegående så lenge som mulig. får hjelp av tyngdekraften, og har MYE mer kontroll.. fantastisk opplevelse jeg mer enn gjerne gjentar

På rygg, jordmor og barnepleier holdt beina når jeg presset. Fødte ganske raskt, intenst og uten smertelindring, så var rett og slett ikke i stand til å flytte meg. Måtte faktisk trilles fra venterom til fødestuen fordi jeg ikke klarte å reise meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...