Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, ser ut som vi ligger likt i løypa. Skal også ha første fryseforsøk med innsett uke 14 om alt går etter planen. Vi får satse på det er fryseembryo som er saken for oss.

Forsøket går under de tre ferskforsøk det offentlige dekker medisinkostnaden for.

Medisinpriser er som følger:

-Progynova, 2mg 3x28 tabletter koster kr 105,20

(3 stk tablettene tas hver dag fra første menstruasjonsdag til blodprøven tas)

-Crinone vaginalgel 15 stk a kr 534,10

(2 stk applikatorer per dag fra ca dag 11-12 etter første menstruasjonsdag)

-Egenandel for konsultasjon hos spesialist ca 340 kr.

Det blir ca kr 1.000 å legge ut før blodprøven tas og forhåpentligvis gir oss et positivt resultat.

Lykke til

Vi skal også ha vårt første fryseforsøk nå i mars, i uke 11. Har startet på Prygnova, og skal til UL på fredag.

VI har hatt 2 negative ferskforsøk, og jeg håper at frys kan være TINGEN. har 4 embryo liggende på frys.

Frys er MYE billigere enn ferskt. Nesten ingen medisiner, jo ! Jeg trodde prisen var feil når jeg kjøpe prygnova pillene...hehe..

LYKKE TIL !

Slenger meg på her jeg. Håper det blir deres tur snart (og vår tur,vi venter og venter)

Lurte også litt på dette her med fryseforsøk jeg.

Vi har 3 stk offentlige forsøk. IVF eller csis(?)

Hvordan er det med fryseforsøk? Kommer det innunder de 3 stk forsøkene man har og hva er det som bestemmer om man kan få slike fryseforsøk? Får man tilbudet om det hvis mannen leverer "en god prøve"?

Fortell gjerne litt til en uerfaren en!

Vi skal ha vårt første fryseforsøk i morgen. Veldig spent på om eggene overlever nedtiningen. Har kun de to eggene på frys. Ble overrasket over hvor billig fryseforsøk var i forhold. Slik jeg har forstått det så teller ikke fryseforsøkene som et av de tre forsøkene vi får sponset. Lykke til alle sammen :-)

Annonse

Fryseforsøk får man gjerne etter man har hatt et eller flere "vanlige", dersom man får embryo på frys. Fryseforsøk teller ikke inn i de 3. De embryoene jeg har på frys nå, er jo et resultat av mitt 2. forsøk.

Så det er en bra ting!! :) Derfor håper mange på å få mange på frys, for da har man jo mange flere forsøk. Jeg har 4 egg på frys, og som for meg er 2 innsettinger, siden jeg setter inn 2. Men håper det bare blir 1 til, og det klaffer da!

Nå har jeg vært på apoteket og kjøpt Progynova. Og de kostet nesten ingenting jo! :) Jeg leste også om bivirkningene og jeg liker ikke de i det hele tatt. Jeg har ikke lyst til å få noen cyster i livmoren! Egentlig gruer jeg meg til å ta de pillene.

Er det noen som er kjent med dette? Jeg fikk ingen bivirkningen ved ferskforsøk og vil det heller ikke nå.

Jeg har 3 egg i fryseren og jeg vet ikke om jeg kan ha et eller to egg ved innsetting. Kan man velge det selv eller blir det bestemt av legen?

Hei du. :)

Vi skal også igang med fryseforsøk. Skal gjøre det i naturlig syklus, dvs ingen medisiner på meg. Har vært til ultralyd av livmor og den viste at livmorveggen ser bra ut. Nå holder jeg på med å ta eggløsningstester hver morgen for å se når jeg har eggløsning. Når jeg får utslag skal jeg ringe inn og så blir det innsetting 4 dager etterpå. Vi har 3 egg på frys. Spennede. :):)

Tror det e litt forskjellig fra sted til sted om man får satt tilbake 2 el 1 egg. Og så kommer det litt an på alder. Der vi holder til har de en grense på 35 år for å sette inn to egg. E man over får man i utg.punktet ikke sette inn mer enn ett.

Men legen min sa te meg at det e likså lurt å bare sette inn ett. Det e jo ikke sånn at man har dobbelt så stor sjangse for å bli gravid dersom man satte inn to egg. Han mente vi hadde ca 25 % sjangse ved ett egg og kanskje 30 ved to. Men man måtte også tenke på at kroppen vår kan være forskjellig fra måned til måned. Ene måneden e kanskje forholdene der inne topp, mens den neste e det heller dårlig. Men dette vet man jo aldri. Og da e det jo dumt om forholdene der inne skulle være dårlige og man setter inn to flotte egg og ingen vil feste seg. Hm...ble dette forståelig da... ? :)

Jeg kunne egentlig selv tenkt meg å sette inn to, men får bare forholde meg til det legen sier. E dessuten passert 35 år og. :)

Masse lykke til te deg! :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...