♥lykkelig♥ Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Jeg får baby i slutten av mars. Når jeg skal ut og trille etter et par uker, hva skal jeg ha i vogna da? Hvilke vognposer egner seg best til denne tida..?
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har brukt skinnpose på alle mine tre. lammeskinn i bunn skinnpose over og evt teppe på toppen. Kommer an på temp.. Når det nærmer seg april kan man jo håpe det er vår i lufta, men vi har brukt skinnpose da også. Har heller på ungen litt mindre klær.
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Jeg fikk første i slutten av mars. Gikk på trilletur samme ettermiddag vi kom fra sykehuset da formen var fin og været supert. Brukte kun dundyne og ev hjemmestrikket ullteppe i vogna. Ikke brukt pose utenom på vinteren her. Men kommer vel an på hvor du bor og været/temperaturen der på den tiden.
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 2. mars 2011 #5 Skrevet 2. mars 2011 Hei:) Dunpose og løst lammeskinn er vår favoritt. Når varmen kommer kan du ta dunposen ut av vognen, men fremdeles bruke lammeskinnet som underlag, det regulerer varmen både når det er varmt og kaldt. Spebarn liker å ligge trangt, og ved dunpose i babybagen så blir heller ikke vognen så romslig. Og posen tar du jo bare i bruk igjen til høsten. Både dunpose og lammeskinn er noe av det babyutstyret vi har brukt lengst av alt. Begge deler brukes ennå av barnet vårt på 2.5år daglig. Mvh.
Maia&Mathias <3 Skrevet 2. mars 2011 #6 Skrevet 2. mars 2011 Hei! Titter innom fra 2.tri. Jeg fikk førstemann 12.april 2009 og jeg brukte bare teppe og dundyne til han, kjøpte pose først på høsten. Det gikk kjempefint og opplevde ikke at babyen var kald i det hele tatt. Hadde lammeskinn i bunnen også. Men det spørs jo hvor du bor og hvor kaldt det er der. Selv bor jeg i Kristiansand så er jo ikke superkaldt her i april.
HegeAE Skrevet 2. mars 2011 #7 Skrevet 2. mars 2011 Her har eg brukt voksipose. Og den kjem eg til å bruke til nr 3 og. Ellers har eg ein litt mindre pose og viss det blir for varmt. Dyne passer og fint. Sjekk temperaturen ute.
bokormamma Skrevet 2. mars 2011 #8 Skrevet 2. mars 2011 VI har stor vogn og en mars- og en mai-baby fra før. Marsjenta brukte voksiposen en stund utover våren, for da var det kaldt og hun liker å ligge litt innpakket og trygt. Til maiprinsen brukte vi bare teppe og dundyne, men tok i bruk posen til høsten. Ellers er jeg en stor fan av strikkaklær i vogna, for ulla puster og isolerer deilig. Men mine unger har også vært veldig forskjellige mht kropsstemp. Jenta vår er alltid varm, uansett hva hun er kledd i, mens minstemann er en skikkelig sau og elsker ullklær.
april2011mamma Skrevet 2. mars 2011 #9 Skrevet 2. mars 2011 lammeskinns eller saueskinnspose er genialt å ha i vognen da de kan regulerer varmen, noe spedbarn enda ikke har utviklet muligheten til å klare så godt den første tiden! og disse skinnposene kan man bruke selv om det begynner å bli varmt siden de regulerer varmen så det er absolutt å anbefale! vi skal bruke en som har gått i arv, den er 30 år gammel og like funksjonell så det er en god investering:) er det ekstra kaldt kan man legge en dyne eller ullteppe over skinnposen, ikke inni posen da det ødelegger posens funksjon.. tvi tvi
april2011mamma Skrevet 2. mars 2011 #10 Skrevet 2. mars 2011 og det kan være lurt å ha flanellskluter liggende under hodet til baby slik at det ikke blir gulp og annet gris på selve posen... da kan du bare vaske flanellsklutene:) og du slipper lukt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå