Gjest Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Min på 4mnd er fortsatt ikke trøtt tidlig, sovner sjelden før 23 og må ammes bysses i søvn hver kveld. Hvorfor er han ikke trøtt 19 som det virker som alle andres babyer er? han kan ligge til sånn 0915 på morgenen med diverse amminger i mellom. Tips mottas med takk:)
Ane Elise Skrevet 2. mars 2011 #2 Skrevet 2. mars 2011 Heisann, Skjønner utmerket hva du mener, jeg sleit også med det i laaanng periode, men heldigvis begynner det å rettes opp Lille banet er forøvrig snart 4mnd gammel, og jeg begynte med "avveninngsgreia" da han var ca 3mnd gammel. Det som jeg gjorde med nurket var, en morgen vekket jeg han kl.8 om morgen. Lot han ta lurene sine hver 2.time, litt lengre på formiddagen, og kortere mot middagstida: kl.10 +- : 2t kl.13.30 - 14.30: 2t el. 1,5t (spørs om han sovnet kl.13.30 el 14.30) (Noen dager hvor han sovnet mindre enn 1,5t lot jeg han få flere korte lurer med intervall maks 45 min) Siste lur senest kl.17.30: Kun 30 min Dersom han ikke våknet til kl.18, så vekket jeg han da. Mellom kl.18 - 20.45: Koste og hadde masse stimulering og sprell. Klokka kvart på 21 ble det kveldstelt og ammet han helt til han ble stappmett. Dersom han ikke sovnet på puppen, tok jeg han opp og bysset han til jeg så tendens til at øyene hans begynne å bli temmelig blank, la han så forsiktig ned i spinkelsenga si, så sutt i munnen, noen få min. senere sovnet han helt av seg selv Slik holdt vi på en periode, resultatet ble da mindre og mindre av byssinga. Nå er det faktisk noen dager hvor jeg ikke trenger å gjøre det lenger, han sovnet bare av seg selv i det jeg legger han i senga si evt nok med å bare gynge kroppen hans litt frem og tilbake i senga hans mens han har sutt i munnen Når du ser at nurket ditt begynner å komme seg i rutinen der så kan du korte ned leggetida med 15 min etterhvert. Jeg har nå kuttet ned til kl.20.30. Faktisk har han begynt å sove fra kl.21 til 6 om morgen Ammes da og legge han så tilbake i spinkelsenga si uten no byssing, etter en liten stund sovne han av, som regel til kl.9 =) Du får lykke til Håper det blir bedre tider for deg og!
Ane Elise Skrevet 3. mars 2011 #4 Skrevet 3. mars 2011 Bare hyggelig du:) Nøkkelen til suksess her er å trimme/ stimulere han mest mulig like før du har tenkt å legge han. Da er han små utslitt, og sover som regel ekstra godt;) Lykke til! Håper det fungerer for dere også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå