Gå til innhold

dere med litt peiling på oppbevaring av MME og fast føde (fruktmos o.l)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne å gi jenta mi litt MME innimellom (hun er så sinna på puppen), pluss at hun skal begynne å få litt fruktmos osv..

jeg har kjøpt sånn ferdigblandet MME på kartong.. på kartongen står det at den kan oppbevares i ett døgn etter åpning - betyr dette at jeg kan helle den på en flaske, la vesla drikke det hun vil ha, sette resten i kjøleskapet og gi henne resten senere? (Jeg varmer ikke opp den fordi hun godtar å drikke den kald..)

Jeg har også kjøpt Hipp fruktmos.. men hun spiser jo sjelden en hel sånn boks om gangen.. kan denne oppbevares noen timer i kjøleskapet..slik at hun kan spise halvparten med grøten til frokost og f.eks resten til lunsj/middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville tatt av å mye du tror hun drikker, og oppbevart restene i artongen eller en annen flaske. Det er noe med det at når spyttet til babyen kommer i kontakt med maten, så kan det føre til økt bakteieopphopning. Det samme gjelder fruktmosen.. Ta heller av litt med en skje, og sett resten i kjøleskapet, slik at den skjeen babyen spiser med ikke kommer i kontak med de som er i glasset. Det står som regel på glasset hvor lenge det kan oppbevares etter åpning. Alt fra 1 - 7 døgn...

Skrevet

Enig med svaret over. Ikke bruk mme hun har drukket av på nytt pga bakterievekst. Du kan helle ubrukt mme fra åpnet kartong i en flaske og sette i kjøleskapet i inntil et døgn. Etterhvert vil du jo vite cirka hvor mye det går med pr gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...