helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Er bare i uke 26 og allerede plaget med sure oppstøt på ettermiddag og kveld. Heldigvis ikke sånn at det er plagsomt om natten. Jeg sliter med bekkenet, og den beste hvilestillingen er liggende, noe som ikke gjør saken bedre.. Prøver å finne andre stillinger, men det er ikke så lett. Noe som har prøvd litt forskjellige preparater for å hindre dette. (drikker veldig lite kaffe og ikke særlig sterk te, holder meg unna altfor fet og sterk mat, så har hjort det jeg kan rent ernæringsmessig). Har lest at vi som er gravide kan bruke alginater og syrenøytraliserende, men det er jo mye å velge mellom..
kokosyklus Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Kjøp gaviscon tyggetabletter:) De funker bra på meg nå. det er så slitsomt med halsbrann!
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 jeg tar et glass samarin om det skulle bli ille, ellers har jeg hørt fra mange andre at loveheart (eller hvordan det det skrives) de godteritablettene visstnok er supre har ikke prøvd selv siden jeg ikke liker de fra før, men har vurdert det verdt et forsøk
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Jeg bruker Gaviscon flytende, for jeg klarer ikke de tyggetablettene. Men jeg tenker at begge deler fungerer godt! Mannen min ler av meg når jeg står på soverommet og drikker rett av flaska før jeg legger meg *ler* Ser sikkert helt gal ut. "Jeg må ha en shot", sier jeg bare.
NostraStoria Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Det er halsbrann du mener vel? Flytende Gaviscon er helt genialt og funker som bare det! Smaker ikke godt det heller, men så varer smaken i 2 sek.
Stoltmamma:) Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Hei. Jeg har også vært plaget med halsbrann, og ligge rett ut var nærmest umulig! And believe me - I've tried it all! MEN etter et tips her på BIM, så ble problemet nærmest borte og det magiske ordet er: LOVEHEARTS!!
Skobligokk Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Huff, jeg har vært plaget med halsbrann og periodevis sure oppstøt nesten hele svangerskapet, - utrolig irriterende og plagsomt! Vet at Gaviscon skal være trygt for gravide, allikevel tar jeg det bare når det er tvingende nødvendig. Er generelt skeptisk til legemidler i svangerskapet. For min del hjelper det å drikke litt melk, og jeg har alltid melk stående på nattbordet om natta. Revet gulrot skal også være effektivt (av en eller annen grunn har jeg ikke prøvd det ennå...). Leste også et sted at man burde ligge på venstre side (ikke høyre) om man var plaget av halsbrann. Og Love Hearts? Funker overhodet ikke på meg (tvert i mot). :-)
helene0: jan09+jun11 Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. mars 2011 Tja, både halsbrann (sånn vedvarende ekkel følelse i hals og bryst) og sure oppstøt (ufrivillig gulping om du vil... æsj) Nesten rart at lovehearts skulle virke.. det er jo bruspulver, logisk sett burde det gjøre saken værre... men ingenting skal være uprøvd. Skal prøve meg på Gaviscon og holde meg på venstresida
3 gutter og venter prinsesse Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Hei. Halsbrann er noe drit. Har hatt det i alle mine svangerskap. Men denne gangen kan jeg faktisk ligge på vendte side med hue litt høyt om natta. Jeg lar være og spise og drikke ca 1,5 time før jeg legger meg og så spiser jeg en yoghurt før jeg går til sengs. Syns det funker. Prøv også med fin revet gulrot og banan. Lovehearts funket ikke på meg. Men hvis du liker det så kan vist melk/ sjokomelk/biola og hjelpe.
Elsebeth Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 Kjenner til det problemet!! Og sier bare LOVEHEARTS! Det ble redningen her i hvertfall, forsvinner nesten umiddelbart :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Jeg har hatt god effekt av flytende gaviscon, hadde en flaske i veska og tok meg en støyt når behovet meldte seg. Har kjøpt en som ligger klar i medisinskapet. Prøvde også lovehearts, men det hjalp mest til dekke søtsuget.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 Banan har motsatt virkning på meg i alle fall! Det er som å tenne fyr på bålet! Melk og gaviscon! (ikke blandet da Hehe)
lillemy_85 Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 Spis mandler, det hjalp for meg ivertfall :-) Kan også anbefale lovehearts, og melk :-) Men mandler var det mest effektive, og et billig alternativ!
StoltHønemor<3 Skrevet 2. mars 2011 #14 Skrevet 2. mars 2011 Etter tips fra venner som har vært gravide / er gravide: Lovehearts Det er noe alle gravide burde gå med i veska;) Begynner å slite med sure oppstøt og halsbrann selv nå så i morgen skal jeg hive meg på lovehearts-kuren =)
Jente2008,Jente2011 Skrevet 2. mars 2011 #15 Skrevet 2. mars 2011 link og novaluzid funker også. jeg hadde mye halsbrann med elsdtejenta, og novaluzid var redningen for meg. kjenner halsbrannen melder seg nå også, så har prøvd ut link og det fungerer det også smaker mint, og fåes kjøpt på apotek
salamander Skrevet 2. mars 2011 #16 Skrevet 2. mars 2011 for min del har det hjulpet og kutte ut brød og hvetemel produkter, men spsielt grovt brød. spiser 4korn og naturell yoghurt/melk for å konpensere med næringsinnholdet, og ikke mat etter kl 6 om kvelden.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 3. mars 2011 #17 Skrevet 3. mars 2011 Lovehearts og mye vann reddet forrige svangerskap. Trodde egentlig ikke lovehearts skulle hjelpe, men måtte jo prøve alle råd og var jo et enkelt råd å prøve :-) Og det funket for meg i alle fall.
Skobligokk Skrevet 4. mars 2011 #18 Skrevet 4. mars 2011 Hm...nå leste jeg i en annen bok at man skal ligge på HØYRE side...ikke lett å bli klok på, dette! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå