Gå til innhold

Dere som får ting av foreldrene deres

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er så heldig å ha foreldre som gjerne vil kjøpe alt til den lille. De har nok av penger og dette er deres første barnebarn og noe de har gledet seg til i maaange år :) Siden jeg ikke er sammen med barnefar kjenner de nok litt ekstra på det at de gjerne vil spandere ting og tang til den lille.

Slik det har foregått her så har jeg vert på shoppingsturer med min mor (hovedsaklig) og litt min far (han liker ikke shopping hehe) og jeg har funnet det jeg liker og når vi kommer til kassen så betaler hun.

Jo jeg føler at jeg er skikkelig bortskjemt, og kjenner på samvittigheten i forhold til det. Jeg har det ikke overdådig økonomisk og synes jo det er greit å få litt ting, men hun tar jo helt av. Pris betyr ingenting, så lenge det er kvalitet og jeg liker det så kjøper hun det. I tillegg så slenger jo hun oppi handlekurven dobbelt så mye som meg (veldig engasjert bestemor dette altså hehe).

Hun liker å handle og kjøper gjerne litt for mye, men bare ting hun synes er viktig å ha, og ha NOK av ikke minst hehe :) "Sånn må du ha, det må du ha og sånne må du ha maange av, denne var jo såå søt, ja den må vi ha hiv den oppi handlekurven" er typisk sitat fra min mor :)

Jeg hadde klart meg med å kjøpe tingene selv men da gjerne med litt annerledes løsninger enn det som det vil bli nå :)

Så ja, jeg er overlykkelig over å ha så gode foreldre og veldig takknemmelig og ydmyk for alle tingene jeg har fått :)

Nå venter jeg nr3 og de store tingen vi har fått; vogn til nr1, vognpose til nr1 og nå babybilsete til nr3 har vi valgt ut selv og mine foreldre/hans foreldre betalt.

Spesielt bilsikring tar jeg ansvar for selv ift lese tester, forskning osv, så nøyer med ikke med "nest best" der. Da er det bedre at jeg sier klart ifra hvilke bilstol vi ønsker, enn at de kommer med en vi ikke ville brukt.

Men ellers så bestemmer de selv, de vet stort sett hva vi liker eller ikke.

Stellebord som vi fikk av mamma og pappa viste jeg de noen alternativer i prisklasse rimelig som vi likte. Også valgte de et av de som vi ble superfornøyd med. Vogna hadde vi sett på selv på babyshop, ringte snakket med svigerfar som synes den hørtes bra ut og overførte penger:)

Annonse

Heisann,

Ja vi har vært heldige som har fått mye av utstyret vi trengte. Og ja til spørsmålet ditt, vi har selv vært med på innkjøpene.

Det er jo vi som skal bruke tingene, trille vognen, ta den ut og inn av bilen osv og vet hva vi ønsker oss. Ellers har vi kjøpt mye brukt på finn.no, har funnet veldig mye fint som blir solgt til halv pris.

Hva med deg som startet tråden og spør? :)

mvh

Nå har vi ikke fått så veldig mye av de store tingene. Men fikk stellebord av foreldrene mine og vugge av svigerforeldrene når vi fikk førstemann. Dette fikk vi heldigvis velge selv. Ellers har vi fått mye klær, og det er mer en forbruksvare så om det ikke faller helt i smak er det ingen krise.

Grunnen til at jeg spør er at jeg er veldig glad i babyutstyr og hadde gledet meg helt fra jeg var 11-12 år og trillepike til jeg skulle kjøpe det når jeg selv fikk barn. Så hadde noen bare komt med et stellebord som jeg selv ikke hadde valgt, hadde de sansynligvis ikke valgt det jeg hadde lyst på. Jeg trålet nettet og barneutstyrsbutikker før jeg bestemte meg for hva jeg ville ha. Ville ikke risikere å kommer over noe fine/flottere/bedre etter at jeg hadde handlet.

Så hadde jeg bare fått ett tilfeldig valgt stellebord hadde jeg nok blitt mer utakknemlig en takknemlig, dessverre. Blir litt som om du hele ungdsomstiden har sett deg ut og spart til en flott BMW, og så når du da får lappen så kommer foreldrene dine glade og oppstemte i beste mening med en liten grønn Opel corsa =)

Ja. Jeg tror ikke jeg hadde gått med på å ta i mot vogn, om mine foreldre skulle bestemme hvilken :P

Vi fikk vogn av mine foreldretil førstemann - en super emmaljunga, og såvidt jeg husker fikk vi seng og stellebord av svigermor. Denne gangen trenger vi ikke like mye men begge sider har allerede annonsert at de ønsker å bidra med noe til denne bebisen og.

Får velge selv ja.Vogn av mamma og bilsete av pappa. Pappa spurte om han kunne kjøpe et sete han hadde kommet over på en nettbutikk, så jeg så ingen grunn til å si nei til det. Han har sikkert mer peiling enn meg på det. Så jeg sa at så lenge det var nytt, og helst i mørke farger, så kunne han kjøpe hvilket sete han måtte ønske:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...