Gå til innhold

5-6 mnd; hvor mange blunder per dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste par dagene har vi hatt et veldig bra mønster på dagsovingen synes jeg; med bare to blunder per dag, på ca 2 timer hver seg. Synes dette virker til å funke veldig bra- siden hun sover lenger per blund og virker mer opplagt når hun er våken, og ikke minst er det deilig å slippe å styre med 3 blunder iløpet av dagen synes jeg, som kræsjer med middagslaging, henting i barnehage osv..

(nå har hun snart sovet i 2,5 timer og jeg nyyter det:)

Hvordan sover deres på 5-6 mnd på dagtid? Lilleloppa her er drøye 5 mnd gammel nå forresten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du:) Jenta mi er nesten 5 Mnd(om 5 dager) så jeg svarer jeg:)

Her er det 2 blunder om dagen. Første er gjerne etter at storebror er levert i bhg rundt kl 10.00. Da sover hun alt fra 2-4 timer. Dette er den lengste luren og det synes jeg er helt perfekt for da er jeg alene i huset og får gjort litt,samt slappet av litt om jeg føler for det. Rundt 17.00 tar hun den andre luren sin og den er gjerne på 1/2-1 1/2 t ( kommer litt an på lengden på 1. Luren). Synes dette fungerer helt topp:) Hun legger seg for natten rundt kl ni(jobber med å komme ned til kl åtte):)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Junior er 6 mnd på torsdag, står opp mellom 6-7, har en blund rundt 10-11 på 30 min til en time. Så har han en blund rundt 14-15 på samme lengde..

Så han sover max 1 time 2 ganger om dagen.. altså 2 usle timer..hehe. han er oppe fra 6-7 og legger seg 18-19... Laaange dager for mamma!!

Skrevet

minsten er 6 1/2 mnd, sover somregel 2 lurer iløpet av dagen. han står opp mellom 7.30-09. Han sover blund igjen i 10-11 tiden alt ettersom når han våknet. han sover da ca 2 timer. Så pleier han å gå blund nr 2 i 16 tiden. da sover han 1/2time-1 time. Han legger seg ca kl 19

Skrevet

Gutten min blir 6 mnd om ei uke, og sover noe varierende lengde på lurene sine alt ettersom hva vi gjør/hvor han sover, og har 2 - 3 lurer om dagen.

Står som regel opp ca. 09:00, og sover vel ca. 4 - 5 timer fordelt på de 2 - 3 lurene. Som regel er den første luren lengst, og kan være opp til 3 timer. Siste lur har han ca. fra 18 - 19, denne er ofte bare på 30 min, men av og til på en drøy time.

Lurene varierer alt ettersom hvordan natta har vært, og hvor lang forrige lur var..

Så ingen fast mønster, annet at han legger seg ca. kl. 21:00 og står opp 09:00. Synes hele søvngreia hans er perfekt:) Sover godt om natta, god lengde på lurene på dagen, og legger seg både inne og i vogna uten at jeg må jobbe noe for å få han til å sovne:)

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd og sover 3 lurer hver dag. Fra 8-9, 11-13 og 15-16.

Skrevet

Jenta mi har akkurat blitt 6 mnd. Hun står opp rundt 7 +/- 1/2 time. Sover første blund ca 1 time etter at hun sto opp og sover da som regel 1 1/2 - 2 timer. Har en blund rundt 11-12 tiden som varer like lenge. Siste blunden må hun legge seg før 16 og bli vekket senest 17, hvis ikke hun sover da er hun våken til hun legger seg for natten klokken 19.00. Men, ikke alle dager er like. I går hadde hun 4 blunder på 1/2 time, og var trøtt mellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...