Gå til innhold

Voksipose nå som det blir varmere i været.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en voksipose classic til min 6 uker gamle gutt. Den er helt ideel når det er minus grader. Nå som det er ca 0 grader har jeg kun hatt på ullbody og ullstrømpebukse ( og selvfølgelig lue og votter ) i posen. Da har han vært god og varm når jeg tar han opp.

Tenker nå som det er spådd en 6 varmegrader. Blir voksiposen for varm da ? Noen som har noen erfaringer rundt dette. Ca hvor varmt er det når dere kutter ut posen ? ( Vet det er svært individuelt i forhold til hvor varmt barnet er )

Ser etterhvert fram til å bytte til dyne og pledd, og heller kle på han to lag med ull. Lettere å reglere tempraturen med å fjerne evt. teppe eller et lag med ull ettersom tempraturen stiger.

Er mitt første barn, og helt uerfaren når det gjelder påkledning hos så små barn, og fint med litt tilbakemeldinger fra dere andre,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker stort sett ikke voksiposen naar det er varmere enn 5-6 pluss. Da tar jeg et ullteppe istedet. Men kommer litt an paa hvordan väret er ellers, om det er mye vind etc...

Skrevet

Jeg har brukt voksiposen de siste dagene når det har vært 4-5 grader her, med bare tynn ullbody og ullbukse på. Det er sånn på grensen hos oss også ja. Han er litt svett når jeg tar ham opp. Så jeg går nok over til saueskinn og dyne når det blir enda litt varmere. :)

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Da jeg var ute og trillet på fredag så var det 5 plussgrader ute. Brukte ullfleecedress på lillegutt (og lue/votter/ullfleecetøfler), og i vogna hadde jeg lammeskinn og dundyne. Han var god og varm uten å bli svett. I dag er det -2 ute, så da er det tilbake til skinnposen når han skal sove ute. Skinnposen har dessuten bare åpning i toppen, så det er mest praktisk med dyne når jeg skal inn og ut av butikker/cafeer o.l, og skal regulere temperaturen deretter :)

Synes det er litt vanskelig i disse dager jeg også, når temperaturen skifter så mye, fra pluss til minus og tilbake til pluss - gjerne på samme dagen. Det er vel bare erfaringer vi må gjøre oss selv, og vi lærer jo barna våre å kjenne ettehvert, hvor lett de fryser og hvor mye klær de trenger. Men tenker at et er bedre å ha med seg for mye og plukke av etterhvert, enn å starte med for lite og så ikke ha noe å ha på..

Skrevet

har babytravel pose, sånn tjukk en med fleece.. Bruker den så og si hele tiden, men nå som det er plussgrader har jeg bare en tynn ulldress, eller bukse og genser i ull. Er på nippet til å bli for varmt, men vi bor i vesterålen og har en del kald vind. men er det vindstille og plussgrader har jeg bare dyne og ett varmt pledd over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...