Gå til innhold

Hvor mange av dere er kristelige og har døpt barnet??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan er ikke kristelig og er hverken døpt eller konfirmert selv. Mine foreldre tror på fri vilje og mener at livssyn og kristendom ikke skal tres nedover øra på ungene. De mener at det er hyklerisk å stå i en kirke å love ting til en gud du ikke tror på... Uansett om det er tradisjon eller ikke....

Når det er sagt, he he så ser det ut til at jeg og samboeren min skal døpe vår lille pike i kirken. Siden det betyr så mye for svigers og oldemor. Ingen av dem er kristne, men det er en tradisjon som står svært så sterkt hos dem. Vår lille kan jo bare melde seg ut av statskirke eller lignende når hun blir større og kan ta et valg om hvor hu står hen.

Så jeg er vel en stoor synder selv he he;)

jeg er ikke kristen, ikke bf heller, men begge hører fortsatt statskirken til, barnet skal døpes, så får han selv velge om han melder seg ut når han er voksen nok til å bestemme selv. For mange er det pinlig å gå å døpe seg når man er voksen, så vil ikke at han skal føle det slik. To av 4 faddere er kristene, og skal lære han om den kristene tro, ene fadderen lever med troen på buddisme, så han lærer bort det, vi vurderer fortsatt den 4 fadderen :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...