Gå til innhold

Barna kommer til skolen med buss en halvtime før det kommer lærere..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg hadde nok det...

Er dette et tilbud fra skolen/kommunen for å gi barna en sikrer skolevei?

Har det her, og her har problemet vært at bussen kommer etter skolestart... Henter barna når skolen har startet. Og det ble det reaksjoner av og nå er det ordnet opp i...

Vi bor på bygda,så vi har krav på buss til skolen for våre små. Syns ikke dette er godt nok alternativ.

Det har blitt klaget fra foreldre i flere år,men ingen tar ansvar.

Gleder meg ikke til å sende avgårde min 5 åring til høsten :(

Hehe - lærerne og andre ansatte er sannynligvis på plass før kl. 8.30... Regner med det er tilsyn med elevene fra 8.15 eller noe? Det kan jo også være at det er tilsyn med elevne fra kl. 8??

Dersom dette er eneste transportmulighet (og dere bor "langt nok" fra skolen til å ha fri skoleskyss, syns jeg ikke dette er et godt nok tilbud. En sak for FAU.

AAAAH der forsvant innlegget jeg hadde skrevet....heia dib :P

De kommer til skolen 0750 hvis bussen er i rute,lærerene nekter å ta ansvar for barna før kl er 8.20. Lærerværelset ligger sånn at de ser ikke skoleplassen så ikke no hjelp å få der heller.

Buss selskapet nekter å gjøre noe med de også.

Dette er eneste transportmulighet for mange,og vi har fri skoleskyss pga avstand til skolen.

Annonse

Hos oss er det ihvertfall tilsyn ute fra 8.15. Dersom barnet ditt skal på sfo er det jo greit at de kommer såpass tidlig. Vi trenger ikke å levere datteren vår på sfo hver dag, men hun ønsker dette selv og blir derfor levert tidligere enn nødvendig for vår del.

kommer de klokka 8.00 kan de jo evt spise frokost på sfo også? De fleste barna her omkring synes i hvert fall det er litt stas med sfo-frokost;)

Joda ser den med sfo:)men vi har ikke behov for sfo etter skolen og egentlig ikke før skolen heller.Så syns det blir galt at vi skal betale for en sfo-plass vi egentlig ikke trenger og som blir brukt en halvtime 4 dager i uka:)

Men takk for alle svar ,greit med litt synspunkter fra andre :)

Ikke noe kjekt...

Men er kanskje mer "alvorlig" for busselskapene at ungen kommer for sent enn det at ungen kommer for tidlig. Her ble det tatt tak i med en gang, og det var jeg som klagde...

Hun som satt inne hos selskapet ba meg sende mail helt til dem rett på det...

Holdt med en mail...

Men utrolig kjedelig når det er sånn. De er jo så små. Så skjønner prblemet med å grue seg til 6 åring skal avgårde...

Du må bare ta saken videre med avis eller noe da? Vet desverre ikke hva som skal til før dem hører...

Turtelduen: Ja de skal jo absolutt ikke kommer for sent på skolen pga bussen heller. Så bra at dere fikk ordnet opp i det :)

Ha pratet med foreldre som har større barn og de har visst kjempet mot dette hvert år til ingen nytte.

Skal ta kontakt med buss selskapet og se om jeg kan treffe på noen som ser problemet :)

Det hadde jeg reagert på ja.

Der vi bodde før var det samme opplegget, elevene kom til skolen ca 40 minutter før skolen startet, og lærerne kom ikke¨å låste opp før 10-15 minutter før skolen startet. (Dette er en liten 2-delt skole, så det er bare 2 lærere på jobb fra morgenen av).

Dette var spesielt et problem om vinteren, er på indre østlandet, så det er ofte kaldt om vinteren, og elevene fikk være inne i friminutt osv når det var over -15 ute. Men flere morgener som det har vært opp mot -30 grader måtte elevene vente ute i opptil en halvtime før det kom en lærer å låste opp skolen. Det er ikke greit!

Vi bor ikke der lenger, så jeg vet ikke hva slags ordning det ble, men jeg vet foreldrerådet hadde tatt opp saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...