Gå til innhold

Hvor går grense din før du ringer lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er blitt veldig forkjølet og ganske tett. Hoster også mye samt at hosten ikke er veldig pen å høre på. Hun har ikke feber og spiser greit(kun mm). Men hun sliter litt med å sovne pga tettheten. Men det som er så rart er at når hun har sovnet så høres ikke nesen så tett ut iallefall. Hva ville dere gjort? Sett an litt? Hun har vært sånn ille i ca 2 dager. Hvis det skal være alvorlig regner jeg med at feberen bør komme? Mtp rs virus osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

Jeg bruker allmenntilstanden som et mål. Hvis de blir veldig slappe, trøtte, vanskelige å få i mat, tørre bleier etc, så har jeg lav terskel for å kontakte lege. I tillegg hvis de har feber som varer i mer enn 3 dager.

Jeg ville ha prøvd å dryppe nesen hennes med mm, kjøp evt en liten sprøyte på apoteke som du kan sprøyte inn mm med, det funket veldig bra her.

Hvis hun er i fin form, spiser greit og ikke er veldig plaget av den hosten, så ville jeg ha sett det litt an, men det er du som kjenner barnet ditt best og det er ikke noe i veien med å få en sjekk hos legen hvis du er litt bekymret, det er jo det de er der for!!

God bedring til jenta di!! :-)

Skrevet

Forresten, hvor gammel er hun?Jeg har lavere terskel jo yngre de er, under 3 mndr: kjempelav terskel!

Skrevet

Takk for svar:) almentilstanden hennes er bra,og masse våte bleier. Skal prøve å dryppe litt mm i nesen hennes:)

Hun er forresten 5 Mnd:) om hun hadde vært under 3 Mnd hadde jeg oppsøkt lege veldig fort,men nå ser jeg det an en dag til siden hun ikke har blitt værre eller har fått feber:)

Skrevet

Sånn var jenta mi også forrige uke- hostet noe helt grusomt, til hun mistet pusten omtrent, og litt slækk og tett i nesa. Men så lenge de spiser godt, har god allmenntilstand, lite feber og våte bleier så pleier ihvertfall jeg å ta det med ro i forhold til å ringe legen, og tenker at man som regel merker det ganske tydelig hvis det er fare på ferde... (men nå skal det jo sies at pappa er lege, så vet at jeg kan ringe ham når som helst hvis jeg skulle bli i tvil, så blir nok kanskje en ekstra liten trygghet akkurat det likevel;)

Men god bedring til din lille- håper hun snart blir frisk igjen=)

(her gikk det over på en uke, så nå er hun oppe og "hopper" igjen, frisk som en fisk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...