Gå til innhold

Hjelp meg med sosialkontoret?

Anbefalte innlegg

Pga en lei situasjon er det vanskelig og få seg jobb, etter som jeg bor på en småplass. Får litt hetta etter som jeg får nesten annen hver dag telefon fra nav der de nesten kjefter meg opp å skremmer meg med at jeg kanskje ikke kan få utbetaling etter som min mann tjener så mye. Min kjære mann er student på heltid og har et "stort" mnd beløp på hele 10 500 kr! Vi er en familie på tre og jeg er sterkt redd for at jeg ikke får hjelp økonomisk hos dem. Jeg har heller ikke fått hjelp en eneste gang enda og sist jeg motok penger var 15 januar fra lånekassen... Vi byner og bli passelig desperat ettersom nesten alle hans penger skal gå til regninger.

Kan virkelig Nav mene det er forsvarlig at en familie på tre skal leve på 10 500 kr? Og hvor lenge kan man leve på sosialen?

Uff, dette er ikke noe morro :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967531-hjelp-meg-med-sosialkontoret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Motok stipend og lån som gikk rett til og fikse bilen, skjønner jo at sosialen driter både høyt og lavt i det, men nå er det jo slik at man er nødt til og fikse bilen.. Lånekassen er jo for dem som går skole.

Skjønner at man skal ta ansvar. Mener jeg har gjort det etter som jeg søker på alle jobber som er og få... Men jeg kan jo ikke bestemme at noen skal ansette meg.

Bil er ikke noe man trenger for å overleve, så det driter de nok i ja.

Hvorfor mottok du ikke noe fra lånekassen i februar? Er du ferdig med å gå på skole?

Kjipt om du ikke får jobb.Dere må nesten vurdere å flytte til et sted du kan få jobb, dere kan jo ikke fortsette som dette.

Lykke til. Klem

Da spør sosialen : Er du NØDT til å fikse bilen - ingen mulighet for å ta bussen?

Har dere ringt alle kreditorer og bedt om betalingsutsettelse/ rentefritak?

Nå skulle jo strengt tatt studielånet ditt ikke gå til bilen da.

Jeg jobber i nav, så kan ikke du sette opp en liste over inntekter/utgifter samt antall barn etc. så skal jeg se hva du i TEORIEN kunne få? - om du får noe da, det er jo ikke sikkert.

Og, sosialen tar ikke med fiksing av bil i regnestykket - det stemmer det..

husk å ta med stønad til barnetilsyn etc.

Når man er student, så har man streng tatt ikke krav på noe fra sosialkontoret. Jobb kommer ALLTID først!!!! Mannen din må forsøke å få sen en jobb ved siden av studiene eller begynne å jobbe isteden for å studere.

Selv om du ikke får de jobbene du søker på, så finnes det kanskje andre måter å få jobb på. har du meldt deg som vikar i kommunen ift pleie/omsorg, barnehage, sfo osv? har du meldt deg arbeidsledig via nav slik at du har mulighet til å få amo-kurs, praksisplass etc? Er du registrert hos vikarbyråene? du kan registrere deg som dagmanna, vaskehjelp etc? kanskje noen i kommunen trenger støttekontakt eller BPA? Har du spurt etter vakter i dagligvarebutikker?

Søker du bare jobber på dette lille småstedet, eller har du utvidet horisonten og vurdert å pendle? Hvor langt er det f.eks til nærmeste tettsted/by?

Hvorfor har du ikke fått utbetaling fra lånekassen i februar da? Er du ikkelenger registrert som student?

man må faktisk ta ansvaret for seg selv. Sosialkontoret er i utgangspunktet bare for kortidshjelp i ekstreme situasjoner

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...