Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Del Skrevet 1. mars 2011 For ca 2 uker siden fødte jeg enderlig det lille gullet vårt, og jeg gledet meg sånn til mor/barn stunden som oppstår ved ammingen. Men problemene oppsto med en gang, kroppen min produserte ikke noe melk nesten, kom noen få dråper råmelk i hytt og pine, ammehjelpa ba meg pumpe meg regelmessig, men dette har heller ikke hjulpet, det kommer bare noen skarve dråper. Gir lille det jeg har, men ellers har jeg nå måtte innse at jeg sitter med et barn som vil bli flasket med mme :-( Det skjærer i mammahjetet mitt! Jeg har sett sånn frem til ammingen, den kontakten og kosen mellom mor og barn. Pumpet meg mange ganger pr dag i håp om å få det igang, brukt amme te, amme akupungtur osv, tror ikke det er noe jeg ikke har prøvd! Nå som jeg enderlig har startet å godta at jeg ikk har noe å gi lille (nå er dråpene stoppet også) så fikk jeg en smell igjen på fredag, da var helsesøster på besøk, og hun sa det minst 8 ganger iløpet av den tiden hun var her: "amming er det beste for barnet", jeg vet jo at det er best for barnet! Jeg skulle gi alt for å få amme den lille babyen vår, det er jo ikke slik at jeg valgte å starte på mme fordi jeg ikke ville amme, jeg startet for at babyen vår ikke skal sulte. Hele oppholdet hennes føltes som amme press og klandring, som om hun mente jeg ikke hadde prøvd nok. Når hun dro igjen var jeg så langt nede at jeg ble sittende å gråte i 3 timer, resultatet etter helsesøster besøket er at jeg føler meg som dårlig mor, samboeren min ble helt satt ut av situasjonen. Jeg tråler nettet flere ganger daglig, på jakt etter noe jeg kunne prøve for å få igang produksjonen. Men nå er jo babyen så vandt til flaska, så h*n vil vel ikke klare å ta brystet. Hvofor måtte hun si slikt, når det står i papirene at jeg gir mme pga at kroppen min ikke produserer mm? Kan jeg bytte helsesøster? Er bare lei det hele, hver gang lille skal ha mat nå, så feller jeg tårer fordi jeg må gi flaske, er jo ikke bra for hverken meg eller babyen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967529-utslitt-og-langt-nede-ang-amming/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Del Skrevet 1. mars 2011 Syns den helsesøstra burde fått et realt spark bak!! Tenk å sitte å messe om det mens du prøver så godt du kan! Lite konstruktivt spørr du meg. Ikke bry deg om det, ta heller å gjør andre ting som kan være dine private stunder med barnet. Som å la han ligge naken hud mot hud på brystet ditt under singleten. Da lukter han deg og vil kose seg;)) Syns det generelt det er ammepress så det holder fra alle kanter. Syns folk kan passe sine egne saker, da ikke alle kan av forskjellige grunner. Jeg ville ringt til helsestasjonen din og sagt i fra at du vil ha deg frabedt å få sånne betterwissere på besøk og at du vil ha en annen helsesøster som klarer å lese journaler! Lykke til med deg og lillegull og gratulerer;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967529-utslitt-og-langt-nede-ang-amming/#findComment-142967598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Del Skrevet 1. mars 2011 Huff, dette var vond lesing. For det første så er du ingen dårlig mor som gir mme. Det er en kjempebra erstatning til mm. Du gir babyen det beste du kan gi når ting er som de er. For det andre så forstår jeg veldig godt at det er sårt å ikke kunne amme og ha kosetid som du sier. Jeg hadde mange tanker om amming og kosing før jeg fikk baby. Nå ammer jeg fortsatt, men har så vondt av ammingen at det er mer grinetid enn kosetiden jeg hadde sett for meg. For det tredje så er helsesøster helt på jordet her. Makan til frekkhet! Du kan sikkert skifte helsesøster, men da må du jo velge en som er på samme stasjon. Og da treffer du sikkert denne igjen. Jeg tror jeg hadde tatt opp det med helsesøster neste gang jeg traff henne. Si at det er vondt for deg å ikke kunne amme, og at du opplever ammepress. Du trenger jo ikke å si at det er ammepress fra henne, men si det gjelder generelt. Jeg har selv pumpet for å få opp produksjon, og det funket dårlig. Nå ammer jeg kun på en pupp da det aldri kom noe særlig melk i den andre. Håper du får orden på følelsene etterhvert. Du får lage en kosestund ut av flaskematingen også. Og så får du prøve å glemme helsesøster og kose deg med babyen. Gratulerer så mye med en liten en:) Du har så masse å glede deg til fremover. Ammingen er kun en liten del av det Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967529-utslitt-og-langt-nede-ang-amming/#findComment-142967741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Del Skrevet 1. mars 2011 Har du forsøkt syntocinon? Jeg klarte ikke å pumpe uten det:) Uansett; du fikk barn for 2 uker siden og jeg regner med at dette er første hjemmebesøket fra helsesøster. I hvilke papirer mener du det skal stå at du gir mme og at kroppen din ikke produserer melk?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967529-utslitt-og-langt-nede-ang-amming/#findComment-142967760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #5 Del Skrevet 1. mars 2011 Det ble skrevet ned i raport ang fødsel og tiden på barsel. Er ikke sånn alle har, men har angst for å prate med nye mennesker, så føden skrev en raport som de sendte med fødsels meldingen, så jeg skulle slippe å prate for mye om hvordan første dagene gikk (får jernteppe når det kommer til å huske på ting). Gikk overaskende bra å prate med helsesøstra, enda jeg aldri har møtt henne før, men tror det ligger i at samboeren hadde fridag fra jobb, så han var med. Prøvde syntocinon i starten, men det er ikke utdrivningsrefleksen jeg sliter med, det er rett og slett at kroppen ikke produserer. Den startet å produsere, ga råmelk, også ble det nesten bråstopp med det samme. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967529-utslitt-og-langt-nede-ang-amming/#findComment-142967805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #6 Del Skrevet 1. mars 2011 hei Måtte bare skrive til deg. hadde selv problemer med amming, liten jente (2360g) som ikke var spes sugevillig, samt at jeg tilsynelatende ikke hadde mye melk. Fike litt pupp og flaske de første 4 ukene, og så bare flaske. hadde også gledet med til amming og ønsket dette mest av alt. Jeg gikk så langt at det ble en fødselsdepresjon (sikker pga andre ting også) ut av det hele. Vil bare si at det å gi flaske i steden for å amme er helt OK. Selvsagt vet vi at pupp er best, men enda bedre er en mor som har det bra. Innse at det ble flaske denne gangen, og det en grei løsning. Vet det tar litt tid å venne seg til flaske og den tanken, men noen ganger er det bare sånn... I ettertid har vi hatt masse koselige flaskestunder, og pappa`n kan også kose seg :-) I tillegg har i alle fall min datter vært omtrent minst syk av hele barselgruppa. Og drit i den helsesøstra !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142967529-utslitt-og-langt-nede-ang-amming/#findComment-142967848 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå