Gå til innhold

Forkjølet baby sover ikke...Helt til mamma ble kreativ ;)

Anbefalte innlegg

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Minstemann er forkjølet og våknet og våknet i natt. I tre-tiden var han lys våken, og jeg var veldig, veldig trøtt. Tok ham ut av senga og fant frem sånne blokker til å ha under senga.

Brukte saltvannsdråper og fikk ut litt snørr. Men ville han sove? Nei. Han sparket hele tiden dyna av seg og ble liggende kald og våken.

Sikkert derfor han ble forkjølet i utgangspunktet.... vel, jeg endte opp med å finne frem vognposen. La han oppi der og snurpet godt igjen! Han sov etter ti mnutter. Og da sov han i 5 timer i strekk.

Nå droppet jeg dyna og går for vognpose frem til det blir skikkelig varmt ute! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å takk for nydelig tips :):)

ikke tenkt på dette jeg altså!!

skal jeg jammen det prøve i natt!

Skrevet

Har jeg gjort med datteren min også! Fungerer hver gang:) tror de liker å ha det litt tett rundt seg:)

Skrevet

Hehe, idèen bare ramlet inn i hodet mitt i natt da han neeeesten sovnet, for så å sparke dyna av og deretter begynte å sutre igjen. Men i natt var det den altfor varme vinterposen som ble tatt i bruk, han var svett i morges. Jeg har noen tynnere vårposer, skal bruke det i natt :=)

Skrevet

hehe, ja jeg skulle til å si det- det måtte da bli fryktelig varmt med en tykk vinterpose i senga inne! Men ja, for all del, de fleste babyer liker det litt trangt rundt seg, så her er også vognposen ganske så poppis, og har vært det hos begge jentene=)

Håper du får samme suksess med vårposen i natt, og hvis ikke så finnes det jo slike tynne, vatterte poser på H&M og Ikea, som man kan bruke istedet for dyne, eller evt i tillegg- slik at baby alltid er varm og god, uansett hvor mye de sparker!

Skrevet

skulle akkurat til å nevne soveposer/dyneposer til de små. Vi bruker en god tynn pose til snuppa så har vi dyne over. det er jo ikke bra at det blir for varmt (overoppheting er skummelt!) Ingen kritikk av noe slag asså.

Disse soveposene selges på ikea, hm, barnas hus etc. Lilletuppa har ikke klart å sparke av seg dynen med disse. I hodeenden har hun kosekluter så det blir litt tett og lunt :)

Skrevet

Nå tok jeg i bruk en heimesnekra snøggelbøggel med avtakbar dyne i foret. Snøglisen er voksi-inspirert, altså at den knytes sammen.

Han sov i 3 timer i dag :-))) Han er jo ikke helt i slag, men tror uansett at han sov bedre nå som han ikke sparker av seg dyna og blir kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...