Gå til innhold

Er helt utslitt, men har et kjempe dilemma.

Anbefalte innlegg

Føler at det er noe som ikke stemmer helt med meg. Men kommer meg rett og slett ikke til legen. Går jeg til lege blir jeg trukket i lønn og det har jeg ikke råd til nå. I tillegg vet jeg at legen kommer til å sykemelde meg og sette i gang noe som gjør at jeg må være borte mer fra jobben. Jobber gjennom bemanningsbyrå og her jeg er nå er det mulighet for fast ansettelse til sommeren.

Greia er den at jeg har lenge, flere år, hatt muskelvondt i ny og ne. Dette kommer da i armene og ut over fingrene. Har også kjendt det i tærne og lurer på om det kan ha vært det samme som slo inn når jeg for noen uker siden plutselig fikk vondt rett nedenfor kneet og nesten ikke kunne gå (gikk like plutselig over). I tillegg er jeg veldig trøtt og sliten. Det med trøtt og sliten er en bivirkning av en GBP operasjon for 1,5 år siden. Det beste for meg og familien hadde nok vært at jeg jobbet 50%, men pga. økonomi går ikek det. Nå i det siste har det blitt verre. Som i går feks. Hjem fra jobb, rett ut i butikk, lage middag og etter å ha spist den var jeg "borte". Sov på sofaen i et par timer. Våknet da til en sur mann som var grinete fordi hadde hadde vært nødt til å legge 5 åringen og gi bikkja mat. Ja, jeg vet han også er sliten. Men dette her styrer jeg ikke over selv og jeg prøver virkelig. I morres forsov jeg meg noe jeg aldri gjør og er drit sliten her jeg sitter på jobb.

Satte B12 sprøyte i midten av januar så tviler på at det er årsaken til at jeg har blitt så mye trøttere og mer sliten.

I sted slo en tanke meg... De andre gangene jeg har vært gravid har jeg vært veldig trøtt og sliten den første tiden. Men for 1,5 uke siden var jeg på sykehuset hos gynekolog og han tittet på livmoren med ultralyd for å sjekke at alt var i orden der. Han sa ingenting om noen graviditet. Jeg vet jo også at man må være 6-7 uker på vei for at det skal synes på ul.

Tror dere jeg kan være gravid uten at gynekologen så det på ultralyden?

Hva ville dere gjort med situasjonen?

Fortsetter under...

Slutter du på jobb før legen stenger da? Evnt hør på legevakten.. Legen kan jo ikke sykemelde deg om du ikke vil. Men han kan ta prøver ol. Og ta en graviditetstest... Det er det første jeg ville gjort...

Og helt seriøst, mannen din burde sjerpe seg. Legge en 5 åring er ikke pes og mate bikkja? Hallo, hvor egoistisk går det ann å bli?

Høres ut som du lider av mammasyken, du er rett og slett sliten og trenger litt tid for deg selv for å lade batteriene.

Kan du få tatt en fridag i det minste? Og kanskje du trenger å mosjonere litt mer, være litt mer ute i naturen? Det gir påfyll.

Hvor i armene sitter smertene?Jeg har smerter i albuene, og ned i fingrene, og har slike smerter som du beskriver i knea, + vondt på andre pungt/ plasser på kroppen.Og i/rundt musklene(muskelfestene).Jeg er også utrolig mye trøtt og sliten, jeg fikk beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde fibromyalgi.

Kansje det er en idè å gå til lege og få seg en skikkelig sjekk?

Smertene mine sitter i muskulaturen. Går fra albuen og nedover, ofte også fra skuldrene og ned til albuen.

Jeg har tenkt tanken fibromyalgi selv da jeg har en mor som har det. Vet at det er vanskelig å få denne diagnosen så jeg kvier meg veldig for å nevne det til legen. Jeg har en hyggelig og snill lege. Det er ikke det.

Jeg er rett og slett redd for å få den. Men det å være mye trøtt og sliten har det noe med fibromyalgi og gjøre?

Kan ikke spørre moren min om det for hun parkerte seg når hun fikk diagnosen sin og har blitt hypokonder.

Takker for svar.

Jeg jobber fra 8-16 og legekontoret åpner 08.30 og stenger 15.30.

Mannen er veldig flink til å ta seg av 5 åringen. 5 åringen er meget krevende, men det kommer mest av at pappa har skjemt han grådig bort på oppmerksomhet. Det er sånn at folk rundt oss reagerer. Gutten er helt anderledes når vi er alene.

Annonse

Kjære vene; du kan ikke gå til legen fordi du vet at legen vil sykmelde deg?????

men mindre du er dødssyk, kan da ikke legen sykmelde deg mot din vilje.

Litt vondter her og der i ny og ne er helt normalt. Også helt normalt å være sliten etter en full dag på jobb, deretter handling og matlaging.

Vondter i kroppen kan like gjerne komme av at du er inaktiv som at du har en diagnose. Diagnosen i seg selv sier ingenting!

Enig med en annen her; høre ut som "mamma-syken". Mødre har jo ofte en tendens til å ta på seg for mye.....

Hva med å dele litt på oppgavene med mannen din. Du MÅ vel ikke handle hver dag? Hva med at mannen lager mat innimellom? Og for all del; kom deg opp av sofaen og ut i aktivitet. Gå en tur med ei veninne. Ha en fast treningsdag (gjerne rett etter jobb hvis det er lettere), vær litt sosial med veninner innimellom. Legg deg tidlig om kvelden slik at du får nok søvn osv osv osv

Vil ikke være gravid. Mensen har jeg ikek hatt på 1,5 år. Har brukt p-sprøyta og sluttet med den for ca. 6 mnd. siden. Sist jeg sluttet med p-sprøyta for å bli gravid brukte jeg 2 år på å få til det.Om jeg er gravid nå blir jeg veldig overrasket. Men har selvsagt tenkt på dette med å ta en test.

Jeg er ikke noe god på å være hjemme rett og slett. Vet at jeg kan nekte å bli sykemeldt. Egentlig er jeg vel mest redd for at det skal være fibromyalgi da jeg har tenkt den tanken allerede for noen år siden.

Vondtene mine er ikke noe som er konstant men er heller ikke skjelden. Blitt oftere den siste tiden.

Vil ikke akkurat kallen meg inaktiv, jeg er ute på tur med huden hver morgen kl. 05.30. Går meg god og varm.

Mannen lager ofte mat han så slipper lett unna der.

Når jeg kommer hjem fra jobb så er det akkurat som om jeg bare "klapper" sammen og sovner så fort jeg setter meg ned.

Vil ikke være gravid? Du bør absolutt ta en test hvis du ikke vil være gravid og så bør du begynne med prevensjon :)

Jeg har hatt kroniske muskelsmerter siden jeg var 16. Sånt er sjeldent noe farlig selv om det er plagsomt. Det er nok uansett viktig at du tar deg tid til å trene og hvile, det hjelper :) Og ta gjerne en sjekk hos lege for å utelukke hva nå enn det er du er redd for at det kan være :)

Jeg som nevnte fibromyalgi over her.

Jeg fikk først diagnosen kronisk muskelsmerter, for veldig mange år siden. Byttet lege for en tid tilbake og fikk ny diagnose, fibromyalgi. Og en av tingene som følger med den er å føle seg trøtt og sliten. Legger ved en link som du kan ta en titt på vist du vil.

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/skjelett-muskler-ledd/fibromyalgi?gclid=CNO06PumracCFUODDgoddyezCQ

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...