Margarita -- Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Har de siste dagene fått så vondt i ene puppen når jeg ammer! Er sånn at jeg gruer meg til hun tar tak, og har blitt vonderer for hver dag! Nå er det sånn at det nesten er konstant vondt og ømt, og det har begynt litt i andere puppen også.. er ikke hhoven eller rød som jeg kan se heller, kanskje litt rundt aorla (er det det heter?) området. Stikker litt bakover i ryggen også! Har ikke feber eller føler meg dårlig..
Purr+Purrfect Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Det høres ut som trøske. Særlig det med at det stikker. Kan du se om hun har dette hvite belegget i munnen? Isåfall er det Canesten på puppen og Mycostatin til den lille. (Som du får på resept hos legen)
Træægtrønder`n :) Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Høres ut som det jeg plages med. Er brystknoppen hvit? I mitt tilfelle er deler av brystknoppen hvitaktig etter amming, og gjør veldig vond. Smertene vedvarer i flere timer etterpå.. Dette er visstnok Raynauds fenomen. Har nettopp funnet ut at det er dette jeg har så har ingen tips, men står noen tips på ammehjelpen. Varme bla. Håper vi blir fort friske for dette er ikke noe særlig
Margarita -- Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2011 Nei, har ingen belegg verken på baby eller pupp... Tenkte på sopp selv, men det virker jo liksom ikke sånn.. er vondt og ubehagelig, gruer meg til hun skal spise:) Som hun gjør OFTE!!! Så jeg må ringe lege? Holder ikke med helsestasjon?
jkristin81 Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Sånn hadde jeg det for en liten stund siden også. Her var det en tett melkegang i ene brystet. Gjorde driiiit vondt og ilte bak i ryggen når jeg ammet. Kjente etterhvert en klump rett under brystvorta og forstod hva det var. Dersom det er dette du har så hjalp følgende meg: Tok varm dusj og klemte ut litt hvitt "puss" fra brystet og da lettet det litt på smertene. Masserte kulen i dusjen hver morgen i noen dager og smertene forsvant ganske fort, men en liten kul er der fremdeles. La frøkna til det brystet oftere også. Det som er viktig er at du går og fryser (spesielt på hendene), og sørg for at du tømmer brystene ofte evt med å pumpe eller håndmelke dersom hun ikke vil spise så ofte. Kan resultere i brystbetennelse om du ikke forebygger litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå