Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Snakket med barnehagen nå ang. den brukne tåa og den massive gipsen, og hun lurte på om han skulle gå med krykker, for det gikk visst ann selvom han var såpass liten. Ser at det finnes krykker til så små, men har noen erfaringer med det? Går det bra?
Mockanin Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Minsten her brakk beinet noen mnd. før han fyllte 3 år. Da fikk vi beskjed om fra sykehuset at dem ikke ga krykker til sånne små, ei heller rullestol. Løsningen for oss ble at vi fikk lånt oss en vogn med regulerbart fotbrett. Denne ble også brukt både inne og ute i bhg. Bhg. satte inn en ekstra person på minsten vår, var vist pliktig til det. Han hadde det så bra atte. Denne personen omtaler han fremdeles som "dama mi". Er 2 år siden nå. Krykker til minsten vår hadde blitt et slagvåpen så det var like greit han ikke fikk det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Ja, han skal i bhg i morgen. Kommer ikke til å bli noe slagvåpen her heldigvis, han er ikke helt der enda Noget stille og rolig av seg. Men nå har jeg tråla byen opp og ned, og neida, ingen krykker å finne noested! Får bestille på nett, tror jeg
Fire småtroll Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Bør ikke sykehuset eller hjelpemiddelsentralen hjelpe dere med det?
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Hehe, jo så absolutt! Men de hadde ikke hørt noe om det, visstnok....
Fire småtroll Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Oi, da blir det jo værre ja Men det er ikke tvil om at det finnes. Har sett det i barnehagen vi bruker, både til et barn med medfødte misdannelser i føttene og til et barn som brakk ankelen. Mener det var noen blå og røde krykker, det var farge på dem ihvertfall, og bittesmå. Snodig at det skal være forskjellig fra sted til sted da..
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #8 Skrevet 1. mars 2011 Ja, har funnet på nett. Men skulle gjerne hatt dem NÅ, med en gang Men skal bestille fra nett, så blir de sendt om noen dager. Er ikke som om han skal ta av gipsen med det første heller...hoho
Anonymom Skrevet 1. mars 2011 #9 Skrevet 1. mars 2011 Har du en legevakt i nærheten? Vet det er mulig å få kjøpt der.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #10 Skrevet 1. mars 2011 Jada, rett nedi gata. Men siden de på poliklinikken ALDRI hadde hørt om det vil jeg nesten tro de ikke har? Men kan jo selvsagt ringe og høre...
Anonymom Skrevet 1. mars 2011 #11 Skrevet 1. mars 2011 Krysser fingrene Vi fikk beskjed om at det var sånn det var fra nå - fordi utlån ikke funket - nå solgte de heller siden folk ikke leverer tilbake krykker de låner...
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #12 Skrevet 1. mars 2011 Har du hatt til ditt barn? Hvor gammelt var det da? Skjønner godt de selger ;o) Jeg brukte når jeg var 8 år, og tror kanskje ikke de ble levert, nei.... Men jeg kjøper mer enn gjerne!
Anonymom Skrevet 1. mars 2011 #13 Skrevet 1. mars 2011 6 år - og hadde de søteste fargerike små krykker
anonym dib'er Skrevet 1. mars 2011 #14 Skrevet 1. mars 2011 Synes krykker til treåring høres unødvendig og vanskelig ut. Lær han heller å ake på rompa ved å løfte opp kroppen ved hjelp av hendene og det friske benet, og skyve seg framover på den måten. Det er veldig enkelt, raskt - og ikke minst uten farlige bieffekter for små (u)venner... Hilsen en med erfaring...
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. mars 2011 #15 Skrevet 1. mars 2011 når jeg var yngre kjøpte vi slike blå og rød barnekrykker på legevakten når jeg hadde brukket foten, gikk vel i 6 klasse. Hadde de på nesten øverste hakk så kan nok bruke de til små barn, de kunne bli veldig liten.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #16 Skrevet 1. mars 2011 Hm, ja kanskje? Han klarer å hinke om han holder meg i hånda, men siden jeg tross alt er sykemeldt grunnet vond rygg så er det ikke sånn veldig heldig ;o) Han har aka seg litt rundt idag, så det fikser han fint Blir nok ikke noe farlige bieffekter, han er ikke "en sånn en". Veldig bedagelig kar som ikke gjør andre vondt, enda. Men klart, kan hende han får andre tanker med våpen i henda Takk for tips og råd
lÅktiHaUDe Skrevet 1. mars 2011 #17 Skrevet 1. mars 2011 Vi hadde krykker til vår da hun var ca 4 år. Var veldig vanskelig å bruke for henne.. Men de skal ha krykker på legevakt/akuttmottak på sykehus. Vi fikk ihvertfall låne og de var fargerike og typisk barnekrykker. Var så søt der hun prøvde å humpe seg fremover hihi. Håper du får tak i og din klarer det bedre enn mi
temine Skrevet 1. mars 2011 #18 Skrevet 1. mars 2011 Jeg ville heller fått gipsen fjerne jeg. Skal ikke være behøvelig med gips for ei lilletå, selv om man er 3 år. Man kan til og med gå mer eller mindre normalt ganske raskt. Syns det virker voldsomt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. mars 2011 #19 Skrevet 1. mars 2011 Ja, det er litt voldsomt. Men nå har de nå engang bestemt at det skulle gipses, og det har vært diskutert på morgenmøte med overlegene idag, så regner med at det er gjort på rett grunnlag
trønderbærta :) Skrevet 1. mars 2011 #20 Skrevet 1. mars 2011 jeg brakk selv tre tær like før jeg ble 3 år, og like før jeg skulle starte i barnehage (startet høsten jeg fylte 3) jeg fikk krykker, men nektet å bruke de. krabbet bare rund jeg, funket best for meg, de andre barna i b.hagen ville heller bruke de mener jeg fikk krykkene på sykehuset/dokterkontoret der jeg ble gipset!
IP Inga Skrevet 15. mars 2011 #21 Skrevet 15. mars 2011 Hei. Hvordan har det gått. Fikk du tak i krykker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå