Gå til innhold

Haster!! Gode ting til hva man kan gjøre for å lure nygifte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, teit overskrift, men har dårlig tid og kom ikke på noe bedre.

Har et par i familien som giftet seg på ferie. De kommer hjem i dag, så vi skal overraske de med ferdig frokost med varme rundstykker og fyr i ovnen, blomsteroppsats osv. Men vi må finne på noe faenskap siden de giftet seg i all hemmelighet, de luringene. Noen gode tips?

Vi har tenkt å fordufte før de kommer inn dørene.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde hoppet over faenskapet.

Skrevet

Jeg også.

Gjør noe koselig, slik dere har tenkt, og la det bli med tanken med resten.

Skrevet

Men de får jo komme hjem til ferdig oppvarmet hus, frokosten klar, blomster, sjampanje og fersk frukt. Synes det er koselig jeg. Tenkte ikke på noe som er dårlig gjort. Bare noe harmløst..

Skrevet

Fikk et tips om å henge opp et stort laken på forsiden av huset der vi skriver nyguft med store bokstaver. Det tenkte jeg at vi skulle gå for. Ville dere blitt sinte for det?

Skrevet

Frokost, blomster osv er koselig. Faenskap er bare faenskap.

Annonse

Skrevet

Selvfølgelig skulle det stå nygift;)

Skrevet

Ja huff hold dere til det koselig.

Det harmløse tullet er mye av grunnen til at jeg ikke har giftet meg enda, og håper virkelig ikke noen gjør noe slik når vi gifter oss i år.

Kan jo nesten være mer "skummelt" at det ikke er noe synlig jævelskap der....

Skrevet

Jeg er i mot faenskap, men laken med "Nygift" på syns jeg de burde tåle:-)

Skrevet

Laken med nygift foran huset er moro :)

Skrevet

Er enig med Bakoversveis. Det at dere rett og slett ikke har gjort noe kan få de til å gruble over om det er gjort noe faanskap i huset.

Som andre sier her; gjør det koselig for dem og det å henge opp et laken med nygift på er jo bare koselig.

Skrevet

Vi kjøpte inn litt pålegg og drikke, og stekte rundstykker, fyrte i ovnen, satt frem blomster, kort og en sjampanje. Hang opp et laken hvor vi skrev nygift med store bokstaver. Såpass håper jeg de tåler:) kan bare ta ned lakenet når de kommer hjem.

Var aldri ute etter å gjøre noe stygt mot de, så faenskap var litt teit formulert. Takk for tilbakemeldinger:)

Skrevet

hva med å legge noen vekkerklokker godt gjemt rundt i huset som starter å ule midt på natten:-P

utrolig irriterende....

Annonse

Skrevet

I motsettning til de fleste her synes jeg det er morsomt med slikt "faenskap" bare det ikke blir for alvorlig.

-Våte håndklær i senga under laknet (husk plast mellom madrassen og håndklærne.

-BYTT UT INNHOLDET I MELKEKARTONGER OG JUISEKARTONGER

-

Skrevet

-sÅ MANGE BALONGER AT DET BLIR VANSKELIG Å KOMME INN.

-Ommøbler noen rom, flytt rundt på innholdet i skuffer og skap.

-Skru ut og gjem lyspærer.

-Sett inn lyspærer med farget lys.

-Dekorer huset med julepynt. Ta gjerne inn et juletre også.

-Endre alle TV instillinger ol.

-Skru av varmtvannsberederen.

-Gjem bilen

-Frys ned nøkler, bestikk eller liknende.

Skrevet

Hadde noen gjort det over her, hadde jeg blitt irritert og hadde ikke sett på det som en smule morsomt en gang..

Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var noe morsomt hvis jeg kom hjem fra ferie og fant ut at noen hadde rotet i alle skuffene mine, gjemt ting så jeg ikke fant dem igjen og skrudd av varmtvannstanken så jeg ikke engang hadde fått tatt meg en dusj. Tror jeg hadde blitt så sint at hvis jeg hadde funnet ut hvem som hadde gjort det, så hadde jeg antagelig aldri snakket med dem igjen.

Skrevet

Det eneste som var det minste morsomt med de forslagene Poamin var å bytte ut lyspærene med farget lys. Men det innebærer selvfølgelig at alle pærene bare blir lagt i en skuff og kan lett (og billig) byttes tilbake igjen.

Og å fylle med ballonger ville nok ungene likt.

Men alt det andre er over grensen.

Morsomheter skal være noen an ler av der og da. Ikke noe som skaper enorm irritasjon og masse arbeid for de berørte å rydde opp i igjen.

Takk og lov har vi såpass fornuftige venner at ingen gjorde slikt mot oss.

Skrevet

Legg igjen et kort der dere skriver at dere håper dere blir tilgitt faenskapet - som dere ikke gjør - så kan de gå leeenge og lure på hva dere har gjort.

Skrevet

Alt dette, Poamin, hadde gjort meg så heftig forbannet at det ikke hadde vært spesielt gøy å være dem som hadde funnet det på. Dette er ikke morsomheter, det er rent jævelskap.

Men et laken med påskrift synes jeg er bare gøy, sånt må man tåle. ;-)

Skrevet

Hvorfor skal man gjøre sånt noe da? Det er jo bare utrolig dårlig gjort. Dæven jeg hadde blitt sinna.

Skrevet

Greit nok at dere ville blitt sinte der og da, men det blir morsomme historier av det i ettertid. Jeg kunne kommet med mange flere forslag som hadde vært over hva jeg synes er greit, men de stedene man har slike tradisjoner er jo sånt bare morro. Jeg ble utsatt for noe av det jeg foreslo. Jeg hadde faktik blitt litt skuffet om ingen hadde funnet på noe "faenskap" etter bryllupet.

Skrevet

Nåja, jeg synes ikke sånt er morsomt i ettertid heller jeg :) Sånt gjøres ikke i min familie eller omgangskrets. Heldigvis.

Skrevet

Jeg er en av de heldige som ble utsatt for disse "morsomhetene" som poamin(?) nevner...

Min første dag som nygift kom jeg hjem til et bombet hus... Der jeg satte meg rett ned å gråt!!

Da tok alle mine krefter slutt etter uker, med stress, bryllupsplanlegging og ganske ny baby + en storesøster hjemme på heltid...

Mitt forslag: Dere som tenker på det, tenk igjen!!

(tingeling: det du har gjort hadde vært helt greit da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...