Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #1 Skrevet 1. mars 2011 Skrev her i går også ang.3 syke barn.. Var på legevakt i går med baby snart 3mnd. Hoster masse, slimete og tett i nesen. Gråt og hostet masse igår. Sluttet å puste noen sek flere ganger pga slimet, noe vi foreldre ble veldig skremt av! Vil rett og slett kalle det pustestopp. Far ble stresset og ringte legevakt. Barnet ble bedre da vi kom ut i kald luft. På legevakta tok de crp, var negativ. Positiv strept. A prøve, og så tydelig streptokokker i halsen. Ikke feber. Hun fikk også diare mens vi var der, legen bestemte da at hun ikke skulle få pencilin pga diare. Spurte om vi kunne få noe for å utvide luftveiene pga slimet og pustestoppene. Men følte at vi ble mistrodd (legen trodde vi forvekslet pustestopp med at hun feks satte melka i vranga eller noe.. ) Han nevnte Betaped, men ombestemte seg. Dro derfra mer bekymret en før:( Har ikke sovet i natt, redd for at det skulle skje igjen:( Har et barn med falsk krupp også, men opplevde dette som mer dramatisk enn kruppanfall:( Jenta har sovet godt, med unntak av flere hosteanfall i løpet av natten:) Men jeg er redd for at hun tetner igjen, og sitter å ser på henne hele tiden:s Noen som har vært borti lignende??
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #2 Skrevet 1. mars 2011 Nei. Men når du vet at ungen din er dårlig, og legen misforstår hva du mener, så er det faktisk ditt ansvar at all info kommer frem! Du må stå på for barnet ditt, det er du som kjenner henne, ikke legen! Herregud, altså Ring fastlegen, prøv en annen lege på legevakten, ikke bare sitt her!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #3 Skrevet 1. mars 2011 Det jeg reagerer mest på er at du ikke fikk antibiotika for halsinfeksjon. streptokokk infeksjon skal alltid behandles. det at hun haddde en pustepause er vanlig i slike situasjoner med mye slim som skal opp. bruk godt med saltvann i nesa (ja det skal hjelpe lenger ned i luftveien også!) synes du skal kontakte lege igjen og be om penicillin sign Lege
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #4 Skrevet 1. mars 2011 Ja, våre barn har hatt det slik. Det er IKKE pustestopp det du beskriver. Babyen kan "slutte" å puste noen sekunder for så å trekke pusten igjen. det er faktisk helt normalt. Hvis du observerer et friskt sovende barn, vil du se det samme der:) Men hvis barnet er tett, burde han få hjelp med dette. Når han er så liten, vil det sannsynligvis være adrenalin gitt i maske som hjelper best. Og det er det vel kun sykehuset som kan gi. Så ta kontakt med fastlege i dag slik at dere får komme inn på barneavdelingen.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #5 Skrevet 1. mars 2011 Takk for svar:) Det jeg synes var verst, var at disse "pustestoppene" skjedde mens jeg holdt henne opp i armene mine. Altså hun var oppreist. Min øyeblikkelige reaksjon var å holde henne fremover og dunke henne i ryggen. Det er altså ikke feil og gi pencilin mot strept når babyen har diare? HI
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #6 Skrevet 1. mars 2011 Å dunke øverst på ryggen har ingen effekt, altså.. Det er om hun har satt noe ordentlig fast i halsen, men da må du slå ganske hardt og oppover, samtidig som du holder henne langs armen din. Men ring nå lege, ikke spør oss!
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2011 #7 Skrevet 1. mars 2011 Har ringt på legesenteret nå, fikk time i 1.tiden. Krysser fingrene for at han kan hjelpe oss med noe:) Om ikke annet, så får jeg ihvertfall en annen vurdering av barnet! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå